onsdag 28 september 2011

Lite av varje!

Grannens katter roade sig kungligt utanför terassen... Dock är hanen kastrerad, men släpper man ut sin löpande katt så är det ju garanterat en till kull kattungar på G om 63-68 dagar då, man undrar hur inavlad den kullen blir med tanke på att det inte finns allt för många okastrerade hankatter så i värsta fall blir det 3 generationen med samma pappa :-/ (Alltså kattpappan är både pappa, farfar och gammelfarfar)
Nåväl tur att iallfall kattungar är söta, men det känns kanske inte allt för ansvarsfullt!



Blev en tur i skogen med Nelly som fick possera lite, inte hittade vi någon svamp heller fast jag gick och stirrade konstant i backen =(


Sedan när vi kommit in blev det tassvård, klippte klorna på Nelly sedan blir det tassvård för Leffe då han kliver upp, dom är ju mitt i en passvända!


Tog även en lång och varm dusch ihopp om att lindra låsningen i ryggen och dess andra effekter, passade även på att göra en hårinpackning.


Idag åker jag och pappa till veterinären, Nelly skall äntligen få ta bort sina stygn och jag hoppas att ALLA restriktioner ryker då vore himmla kul för både henne och mig!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Hmm, mycke katter kan det bli om dom får hålla på ;) Inte bra med så mycke inavel :(

Skönt för Nelly att få komma ut i skogen. Synd du inte hittade nån svamp.

Håller tummarna du slipper mera vila efter att stygnen tagits bort.

Kram