söndag 11 september 2011

Skyddstävling!

Idag åkte vi ut till Botkyrka där vi skulle kolla på skyddet, och då vi endå skulle ut till klubben så erbjöd vi oss att hjälpa till!
Henke fick gå ut ett högrespår och jag ett lägrespår, inte skönt att ens gå 400 meter med skavsår och plocka ner snitslar och släppa apporter!

Första bilden visar vart jag skulle gå igenom efter jag lagt slutpinnen, tur att jag hade en motorsåg i bakfickan ;-)

Avsöket han vi inte se för jag och Henke fick gå och leta rätt på min tävlande, extra skönt med långpromenad med skavsår!

Nelly tycker livet är rätt tråkigt just nu och fick nöja sig med koppelpromenad och inventera kottar i skogen, hon mår oförskämt bra med tanke på sin pyo.

Tillbaka på klubben fick jag äntligen träffa Ann-Margret irl vi har läst varandras bloggar länge här är hennes blogg http://heratorpetsvinja.bloggplatsen.se/

Hon var mycket trevlig och hon och Vinja förgyllde våran eftermiddag, fick se deras fina lydnad, och älskade verkligen Vinja oj sicken mysig liten tjej.

Då vi stannade och fyllde på luft på hemvägen vägrade våran bil att starta :-( och på macken hade dom ingen låne startkablar så där rök en slant.
En trevlig kille med BMW hälpe oss och då killarna lyckats med hjälp av instruktionsböcker klura ut hur kablarna skulle sitta small bilen igång :-)

Nu slappa på soffan innan det är dags att sova!

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Verkligen super kul att få träffas på riktigt :)

Attans otur ni hade med bilen då på hemvägen :( Tur ni fick lite hjälp till slut :)

Kram

Monica sa...

Vad söt hon var på bilden Nelly.
Ja det hade onekligen varit lättare om tån spökat när det var varmt och torrperiod.
Ska hämta urnan nu på morgonen, känns hårt;-(((
Ha en bra dag.