torsdag 29 september 2011

Stygntagning!

Katter, katter och katter....
Jag/vi har verkligen inget emot katter, dom är i ärlighetens rätt namn mysiga och rätt coola.
Att man ser katter på stråk ute och knatar runt i området stör mig inte heller MEN.
När jag hörde liv på baksidan och såg grannens ena katt åger igen klämma sig ner vid skyddet jag satt upp på terassen för att kissa på ett sofföverdrag där ute blir jag rätt förbannad :-(
Förvisso hade vi ett nytt sofföverdrag, men jag hade tänkt att sy hunddynor av detta överdraget, men men nu slapp jag iof sy...

Sedan såg jag något jag fasen inte trodde var möjligt att en katt skiter??? i en hörna på terassen på framsidan, trodde katter hade behovet av att kravffsa efter dom skitigt? och absolut inte sket på hårt underlag =(
Var vare sig frächt eller kul att plocka upp kattskiten och sedan skura av terassen, katten klättrade/sprang upp för väggen hem till sig då jag rusade ut.

Tröstlöst och ledsamt, skickade medelande till grannen igår men fick fick inget svar så det känns ju endå mera givande då!


Innan jag och pappa åkte till märsta för att plocka Nellys stygn så hängde vi med Henke och Leffe på en kortare tur i skogen då jag passade på att ta denna bilden på Henrik och Leffe då dom kelade, tyckte den blev rätt mysig!

Nellys sår har läkt himmla fint, veterinären var himmla nöjd med resutatet, skulle inte tvätta runt såret för det skulle bara reta och påminna Nelly om magen, utan skonsammast är att det nöts bort.
Skönt att äntligen ha tur i något, inget under sårläkningen har strulat, hela tiden har såret läkt på himmla fint utan att vätska eller blöda.

Får nu sätta igång Nelly försiktigt, dock skall jag ta hänsyn till den långa vilan och använda huvudet så hon inte skadar sig eller övertränas i början.
Lite drag att styrka upp kroppen med tyckte veterinren var riktigt bra idé så imorgon skall Nelly få jobba lite tänkte jag.
Idag blir det nog lite lugn och ro i skogen1

2 kommentarer:

Monica sa...

Fånga in dom med nät och lämna dom på katthem, man är helt rättslös när det gäller lösspringande katter. Dags att skärpa upp lagarna, dom har ju fan inget ansvar alls.
Bäst att ta det lugn ett tag till så hon inte får några inre blödningar.
Tycker krambilden ser ut lite som tjyvhållning hihi men söt var den.
WordPress har ju den stora nackdelen att den slänger en massa kommentarer i spam, kan aldrig skriva in min bloggadress för då åker jag direkt i papperskorgen
Ha en bra dag;-)))

Ann-Margret o Vinja sa...

Inte kul om grannens katter kommer och rastar sig på dynor eller på ens terass :(
Skönt att det såg så fint ut efter ni tog bort stygnen. kan tänka mig att Nelly blir glad när hon nu får börja röra på sig igen :)

Kram