lördag 1 oktober 2011

Fint väder!

Varit jättefint väder i 2 dagar nu jag har passat på att njuta ute i det bla genom att varit iväg med en vän och kollat av hans hund i spåret.
Hunden var riktigt grön i spåret, men oj så duktig han var tanken med vovven är hårda spår det kommer inte dröja länge innan ägaren och hunden har det sammarbetet till att kunna börja med det.

Nelly fick ett högrespår och spårade riktigt fint, fokuserat och utan flams tog alla pinnarna = Nöjd!


Såg denna bilden på facebook, och vad det stämmer *fnissar*

Tycker denna kastanjen är världens vackraste hösträd.

Ännu finns det sommar ute... dessa rosor står i planteringen vid torget.

Passade på att hamstra väldigt mycket varm choklad till tassimon igår, för detta var grymt billigt vanligtvis kostar choladen 50 kr.

Låg och kollade på idol och spelade wordfeud då jag helt plötsligt kasade ner från halvliggande till helliggande med nacken i världens otrevligaste vinkel.
Det var Nelly som ville ligga extra skönt och knövlade ner sig i min kuddhög.

Och så nu om katterna...

Nät kommer att komma upp idag på deras terass så att katterna inte härjar fritt på våran fram och baksida med alla dess problem.
Känns rätt skönt och avslappnat kan jag säga, för igår hade grannarna terassdörren stängd och jag kunde ha ytterdörren öppen medans jag var i förrådet utan att riskera att någon av katterna smet in i lägenheten eller in i förådet och blir instängd där.
Inget galloperande över terasstaket på natten eller förstört regnskydd/kattskyd in på våran terass.

Överväger nu tom att plantera ljung på framsidan... Att ha det höstfint där med ljung och lite granris och rönbär i lådorna vore så mysigt!

2 kommentarer:

Monica sa...

Jag nog stämmer det här alltid, slimmad TV och rundare
människor;-))))
Härligt för nellan att få röra sej lite igen, wow det var billigt för kapslar.
Hoppas det värsta kattproblemet är över nu, men vet ju av egen erfarenhet här ute att dom är riktiga utbrytarkungar.

Usch ja det är vidrigt när sorgen rätt vad det är kramar om hjärtat när något påminner en om dom.
Ha en skön lördag;-)))

Ann-Margret o Vinja sa...

Visst har vi haft kanon väder i flera dagar nu :) Roligt för Nelly att få komma ut och spåra lite :) Bra få aktivera hjärnan lite efter den långa vilan.

Roligt att spåret gick så bra med vovven som du hjäpte :)
Skulle också vilja testa lite hårda spår med Vinja igen, men jag är så dålig på det.

Vad fina rosorna är som blommar fortfarande.

Ha en fortsatt skön lördag. Själv har jag nyss kommit till jobbet.

Kram