tisdag 4 oktober 2011

Drag på promenad!

Igår var det dags för Nelly att få jobba lite med musklerna igen då Henke var på hndträningen med Leffe fick Nelly jobba på en vanlig promenad.

Efter uppvärmningen på 15 minuter blev det att kolla dragvikten på kedjorna innan jag hängde å dom på Nelly.

Hon brydde sig inte alls utan vi knatade på kors och tvärs på slingan i 40 minuter.


Efter 10 minuter ides jag inte ha henne i koppel längre då fick och knata på lös och det gjorde hon utan problem!

När promenaden var slut blev det att kasta ner kedjorna i ryggsäcken och promenera vidare i 30 min!

Henke var ju och körde lydnad och skydd med Leffe på morgonen, sedan då dom kom hem fick Leffe hänga med på en löprunda på milen.
imorse drog dom till södra sidan av stan för att ha en hel dag med spårträining med en polishundsinstruktör.

På Coop sålde dom billiga festisar, blev tvungen att köpa en passionsfrukt och jetlaggad annanas! Hade ingen aning om att en annans kunde få problem med tidzoner ;-)

Denna på en t-shirt vore inte dumt? ;-)

3 kommentarer:

Monica sa...

Full fart igen ser jag;-)här går det betydligt lugnare till.
Måste ta hand om alla äpplen innan dom ruttnar i fukten.
Den tröjan skulle onekligen passa mej;-))))
Ha en bra dag;-))))

Jeppsson sa...

När jag promenerar med alla fyra hundarna brukar jag ha Mary i dragsele (egentligen All Safe, men den ska ju funka som dragsele också, fördelar trycket ergonomiskt över bröstet sådär) och baggen softbelt. Hon har värsta lårmusklerna!

Ann-Margret o Vinja sa...

Hur mycke dragvikt har du på Nelly när du tränar? Ökar man den eller har man 3-4 kg hela tiden?
Ska försöka se om jag hittar några kedjor när jag blir ledig.
Hur ofta tränar du sånt då och vilka muskler tränar man när dom drar?

Kram