torsdag 13 oktober 2011

Ett par dagar sedan!

Efter besöket hus sjukgymnasten då ryggen justerades  måndags blev det bara promenader med nelly i sele och expander fäst i midjebälte för att slippa få ngt ryck alls i kopplet!
Nelly tycker det är helt ok med sele = dra om du vill promenad!
I skogen släpper jag ju henne, det är bara en transportsträcka upp i skogen!


Måndag kväll skulle jag däcka på soffan ihopp med Henke men det såg fullt ut :-/ Men lyckades klämma mig ner och kunna slappa på soffan jag med =)

På tisdagen fyllde Henke 35 år och jag hittade en skitsnygg liten smidig plånbok till honom som shopades, dessutom blev det att fixa lite dumlekakor och kladdmuffins (var väl kanske mest för att jag var sugen, men iallfall ;-)

Igår skulle vi ut en sväng, och bilen stendöd :-( inte alls pålitlig längre, fick fatt i en affärskvinna som ställde upp som starthjälp på bilden har Henke bara fått på en startkabel.
Då bilen kommit igång rullade vi till Meconomen och jag stannade kvar i bilen medans Henke sprang in och köpte ett nytt batteri, blev lika billigt/dyrt som på biltema så det kändes ju endå nice.


Nelly blir busigare och busigare för varje dag som går, konstant har hon en leksak i munnen oavsett vad hon har gjort innan, vet inte om hon sökar igång mera för att Bonzo och Svinto är borta eller om det är kastreringen som gjort det.
Dock har kastreringen ökat på hennes hunger ÄNNU mera, så hon påpekar hunger lite smått nattetid också trots ett sent litet kvällsmål...

Ont till förbannelse har jag haft i bröstryggen så i tisdags nätshopade jag en produkt från Back on track, och jisses vad varmt och skönt det blev om nacke, skulderblad och bröstrygg!

Beställde den sent måndags kväll och igår kom den hem i brevlådan, snabba ryck tycker jag!

3 kommentarer:

Monica sa...

Kakorna ser mumsiga ut;-)))
Tala om om det funkar för nacken med BoT, vore roligt att veta innan man köper en.
Vad jobbigt för henne att vara hungrig jämt, märkte inget på Elsa efter kastrationen.
Ha en skön kväll;-))))

Monica sa...

Elsa var också matfixerad och inte bara mat slank ner där. En gång kackade hon ur sej en halv handske som inte magen lyckats smälta. Vi sa hon har inte magsyra i magen utan napalm.
Visst är hon söt med katterna Moa<3

Monica sa...

Ja det är mycket möjligt, Elsas mamma var ju stamtavleschäfer och väktarhund;-)))