fredag 7 oktober 2011

Igår och idag!

Igår på promenaden hade jag med mig uppletande väskan så det blev ett uppletande träning första gången på evigheter senast var i mars i fårhagen i mycket tungsprungen blötsnö.
Rutan jag vallade var 30 meter bred och 50 meter djup och jag la ut 6 st föremål varav 3 st var längst bak, ett i varje hör och en i mitten.
De sista 3 föremålen låg 2 st rätt djupt och 1 rätt grunt och alla 6 föremålen fick hon in på 3,5 minuter så hon hade spring i benen och ett kast bakåt och byta mot frolick med varje avlämnat föremål.

Igårkväll så var Nelly riktigt stökig och busig så jag roade henne och mig med att träna "håll i" först gav jag henne en morot så sa det KRAS så var den i bitar :-/
Gav då henne lite annat att hålla i och klickade och gav godis, betick, bollar och stumpor!

Sedan var det inga som helst problem att hålla i en morot, men FB vän kontrade med att ge sin schäfertik en kycklingfilé att hålla i :-O
Det vågade jag inte testa på Nelly för i vintras gick det åt ett helt paket grillkorv för att försöka lära nelly hålla i en korv.

Men trägen vinner, så igår kunde hon hålla i en grillkorv utan att svälja den hel! Det tar sig sa pyromanen visst hon ser inte nöjd ut men hennes moto är ju allt skall ätas så snabbt att man kvävs & allt är ätbart tills motsattsen bevisats!

Idag åkte jag och en kompis och spårade, det spöregnade och haglade om vartannat jag stod halvt på öronen och det stormade!
Taggade iallfall oss i spårskogen på Facebook, och se på satan, vi åkte till tyskland och spårade och vi missade helt att fylla på spritförrådet och gå på oktoberfest.
Men åandra sidan att åka 11 km gör man ju på en pisskvart, kartan stämde på vart vi var men knapast ort och land *S*

Henke ville inte vara sämre utan ville se om Leffe kunde hålla i en korv och det kunde han, men han ser också ut att fått en omgång stryk innan.
Antagligen mycket tufft och jobbigt att HÅLLA i mat och inte äta den!

Btw... Nelly fick bara en halv middag idag, skulle visa Henke att Nelly kunde hålla i en grillkorv på annat än bild... Ett halvt korvpaket motsvarar en halv middag va (Och inte kunde hon hålla korv med pubik heller)

Dessutom finns det folk utanför Sveriges gränser som har på tok för mycket fritid och lägger ner hur mycket tid som helst på att bete sig som en psykotisk stalker!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad kul med uppletande :) Men att valla en hel ruta själv kan inte vara nån höjdare, måste ta evigheter ju.
Häftigt att apportera korv, det har jag aldrig testat med Vinja, men är tveksam om det skulle funka. kanske efter halva korvpaketet då när hon är lite mättare ;)
Man kanske skulle börja testa med frusen korv för den kan dom ju inte smälla i sig så fort. Hinner kanske rädda en liten bit då ;)

Antar du fått kommentarer i din blogg också, men eftersom du godkänner dina så behövde ja ju inte varna dig ;)

Ha en skön helg nu :)

Kram