tisdag 13 september 2011

Oförsäkrad!

Känns inte alls bra att Leffe gått oförsäkrad i 10 dagar, då jag sa upp Svintos försäkring from den 2/9-2011 så anullerade försäkringsbolaget Leffes försäkring och att få hem försäkringsbrevet tog en evighet det landade i lådan 10 dagar senare.
Kan lova att det tog hus i helvetet då jag såg misstaget dom gjort, ringde och var riktigt upprörd och förklarade att det var en katastrof deras misstag, leffe har liksom jobbat flera nätter tränat hårt och rejsat runt i skogen:

Garanterat att försäkringsbolaget inte erkänt sitt misstag om Leffe blivit sjuk eller skadad under dessa 10 dagar.

Egentligen skall jag få vänta lika lång tid till på att få hem ett nytt försäkringsbrev hemskickat, men det gick inte jag med på. Dom satte tillbaka Leffes försäkring och då den ligger ordentligt i systemet tills idag skall dom skriva ut nytt försäkringsbrev idag och skicka idag så jag har brevet tills i morgon.

skall bli MYCKET intressant att se om dom lagt det som en nyförsäkring då innebär det att Leffe har 30 dagar karens/fördröjning innan försäkringen börjar gälla.

DÅ tar det hus i helvetet igen kan jag lova.

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Men vad puckat av dom....Hur kan dom ta bort en försäkring som inte ska bort???? Attans tur det inte hänt nått på dom här dagarna han varit oförsäkrad då.

Har skickat bilderna, hoppas dom kom fram denna gång :)

Kram

Monica sa...

Ja du jag är så grymt besviken på Agria;-((((((( så vore inte tikarna så gamla så skulle jag byta försäkringsbolag på en gång. Nu när jag sa upp Argos försäkring påstod hon att det visst hade gått att höja upp honom till 20.000. Det brast helt för mej faktiskt man tycker ju att alla handläggare ska veta vad dom pratar om, inte för att det gjort någon skillnad för honom men i alla fall.
Ha en bra dag i blåsten;-)