söndag 28 november 2010

1 advent!

Igår medans middagen blev klar pysslade jag ihopp en liten julgrupp till köksbordet!
Blev rätt nöjd med den trots jag fick ta till en alternativ lösning då jag inte hittade min vanliga plastade julkorg utan fick ta en lite större glasskål istället!
Och idag medan Henke kutar på löpbandet har jag suttit och fått ont i fingrarna av att trycka in nejlikor i en apelsin!

I eftermiddag blir det en liten tur över till pappa och Birgitta på en adventsfika, det var ju ett tag sedan vi var över till dom med tanke på att först blev Henrik förkyld och sedan jag, men nu när vi båda är friska så har vi grönt ljus till att komma över :-)

I övrigt är nästan alla julklappar klara och nästan 1 månad kvar till jul, det känns verkligen toppenbra!

3 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad fint du gjort och vad skönt att ha alla julklappar klara :)

Du som verkar så duktig på att fixa och pynta är hjärtligt välkommen hit och fixa lite julstämning;) Tycker det är så segt att fixa och pynta :(

Anonym sa...

Vad pysslig du är. Ser vädligt fint ut och apelsinen är en klassiker & måste :)

Monica sa...

Vilken fin adventsgrupp, har glömt min apelsin bra att du påminde mej.
Ligger efter med allt i år, ser inte ens fram emot julen faktiskt.
Får väl rycka upp mej och spotta i nävarna, bara MRT är avklarad ska jag anfalla julklappsköpen;-)
Är windows 7 bara skit eller är det jag som är tjurig tro?
Ha en bra dag i kylan