måndag 8 november 2010

Svinto rapport & sandtag!

Svinto var ute och diarréade klockan 3.20 sista gången inatt och fram till klockan 7 så slummrade jag bara för att kunna vätska Svinto lite men ofta så var 30-40 min fick han ½ dl vatten (vätskeersättning)!
Nu i morse gav jag honom mortlad canicur för att hålla magen bra och stabil, Henke stannar på apoteket och köper en ask till på vägen hem så han får fortsätta vara bra i magen under dagen!
Blir det en enda diarré eller krämig avföring under dagen så blir det en tur till veterinären för att sätta en vätskepuckel!

Igår fick Nelly springa 1 timma i sandtaget och kameran fick vara med, här kommer ett par bilder!


Gick upp för grushögen och kallade in henne, annars står jag nere och kastar uppåt och komenderar sakta på nervägen!


Sträcker ut ordentligt!


Ytterligare en inkallning, fast nu utan boll!


Med himmlen som bakgrund!


I sandhög!


Hon tror jag kastat något och springer och letar.


Står och väntar på ett varsågod!
Leker sig ner, hon börjar bli lite trött!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad jobbigt med Svinto, man blir ju lite extra orolig när det är gamla hundar. Hoppas det har lugnat ner sej nu så ni slipper gå till veterinären.
Själv blev jag inte klokare i
dag;-( en remiss till MRT på Ultuna blev det i alla fall, tyvärr söver dom hunden inför den det gillar jag inte som du vet.
Bloggar lite senare i dag.
Puss på Svinto och ha det;-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Hoppas verkligen att Svinto blir bra snart nu. Inte kul för varken er eller honom :(

Innan det fanns Canikur och Prokolin så fick mina hundar Dr kosa vetediet, potatismjöl, morots pure och lite druvsocker och sen blanda jag med lite vatten. Funkade oftast jätte bra förutom på Santi som jag upptäckte var gluten allergiker :(

Men nu blir det Canikur och Prokolin eftersom dom tar olika bakterier och man vet ju aldrig vilken dom blivit magsjuk av.

Fina bilder på Nelly i grustaget, ser verkligen jobbigt ut.

Håller tummarna att gossen är bättre :)