torsdag 25 november 2010

Det var den avkopplande promenaden :-(

Gick ut med hundarna och har inte hunnit långt då jag ser en tjej kommer gående och inget med det, förren då dom kommer runt snövallen på 3 dm ser jag att hon har en lös JRT!
Den får syn på mig med Bonzo, Svinto och Nelly och tokrusar mot oss med en mycket otrevlig attityd utan att bromsa in eller ngt så kastar sig den in mot mina hundar!
Dock hade jag dom i kort koppel och drog dom bakåt samtidigt som jag kängade till den och vrålade NEJ!

Hunden for iväg en bit av sparken och jag hotade den med kroppspråket om att våga dig inte hit vilket faktiskt hunden köpte!
Ägaren till hunden kunde inte få in hunden på en bra stund och hon var riktigt förbannad på mig för jag sparkat hennes hund!

*suckar*

Bra ställa att välja att ha en hund lös på mellan tvättstugan, restaurangen och skolan mao mkt trafik och barn och övrigt folk!
Människan eller hunden har jag aldrig sett innan, så det kan bli intressant i framtiden... Eller inte :-(

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Visst finns det puckade människor :( Fattade hon inte att du sparkade undan hunden för hennes skull. Dina hade ju kunnat skada den lilla tuffingen hur lätt som helst. Har man en flock så håller dom ju ihop om det kommer en fara.