onsdag 3 november 2010

Lite bloggsvacka,

Har helt enkelt inte orkat blogga då det pågått massor av andra saker i livet!

Jag har haft en del problem med magen sedan 4-5 månader tillbaka och tillslut tyckte husläkaren att det inte gick att undvika en gastroskopi längre...
Så idag var till sollentuna sjukhus och genomförde en sådan under narkos!

Mycket trevligt bemötande på spelialistkliniken, mkt trevlig narkosmänniska som förklarade ingående hela prociduren så jag blev riktigt lugn!

Sedan kom läkaren in och pratade med mig och undrade lite om min mage om besvär och så, mycket trevlig läkare som jag genast kännde mig trygg med!
Så började han bläddra i mina papper och så vänder han mot mig och säger något om koloskopi och jag blir som ett frågetecken, min husläkare och jag hade liksom bara diskuterat gastroskopi och en ev koloskopiundersökning :-/
Men det var tydligen en sådan beställd också, dock skall jag göra den först i december/januari någon gång och då blir jag också sövd!
Dock så är det tydligen jobbiga förberedelser till den :-S

Iallfall idag gick det jättebra att bli sövd och få gastroskopin gjord, jag hade kraftig magkatarr och små "skrapsår" i slemhinnan och som jag förstod det var det början till magsår... Men tydligen blir jag hjälpt av lite tabletter så det känns lungt skönt att veta vart mitt illamående och kräkningar kommer ifrån =)

Ikväll blir det att slappa, ev gå igenom lite bilder från senaste dagarna!

2 kommentarer:

Monica sa...

Skönt att veta vad det är och att det finns bot för din mage. Koloskopi har jag gjort två gånger, ena gången fick jag smådoser laxering andra var jag tvungen att dricka flera liter saltvatten bläää.
Vi simmar lugnt med Argos, konstigt att vinglet varierar från dag till dag.Han är glad och pigg och hänger med på det mesta vilket han ska göra enligt vetten.Får höra vad hon säger på måndag, blir i alla fall ett borreliaprov till.
Ha det bra och krya på dej;-)

Anonym sa...

Låter tråkigt att du mår så dåligt :(. Hoppas du får medicin nu som gör dig pigg igen. Måste vara skönt att vara sövd.
krya på dig / Susan med flock.