onsdag 24 november 2010

ONT, Ont och ont i magen!

Vaknade klockan 4 i morse av att jag hade jätteont i magen kramp eller brännande känsla, gjorde så himmla ont att jag bara kunde andas ytligt krampen sitter vid magsäcken mest med gör ont i hela magen!
Kravlade mig ur sängen och vinglade ner för trappen och fick klättra över kompostgaller och Svinto får att komma ut i köket för att ta en syrahämnande tablett för att se om det skulle göra någon skillnad (Gissa hur kul det är att ta en sådan efter ett par timmars sömn och få en skarp och sötsliskig jordgubbsmak i munnen?

Sedan låg jag vaken till 6.30 med kramp i magen och helt kallsvettig innan jag kunde somna om, vaknade sedan klockan 8 med fortfarande ont i magen :-(
Släpade mig ner och tog en sammarin för att se om det blev bättre, men nä :-/ men av erfarenhet vet jag att detta släpper inom en tid så det är bara att bita ihopp!


Snöstormen kom inte igår, däremot kröp det under 0:an och blev glashalt och storm, idag stormar det på friskt och det yr små, små snökorn i luften hade det varit regn hade jag kallat det för duggregn!

Nu hoppas vi att magvärken lägger sig relativt snabbt så jag kan komma igång med dagen.

3 kommentarer:

Monica sa...

Läskigt att få så ont, fick du ingen medicin eller hjälper den inte när det blir som värst.
Snön driver här ute så på en del ställen är det barmark medan på andra ett par dm nästan, men värre än detta har man ju varit med om.
Lilla gubben gick riktigt bra i dag, verkar vara var annan dag som gäller jag fattar ingenting undrar vad det är?
Ha det;-)

Monica sa...

Jag har full förståelse för att man blir rädd, hoppas det finns bot i alla fall.
En del säger att nevroskador kan byta skepnad men jag vet inte, hoppas att vi får något svar när vi gör MRT annars är det väl bara Stroke kvar.Snart bara en vecka kvar av väntan, skönt;-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Men stackars dig då som har så ont i magen :( Inte nog med att hundarna varit dålig, nu ska du bli det också. Hoppas det går över snabbt nu då.