måndag 17 januari 2011

Besök på Löwenströmska sjukhuset!

Igår var jag och henrik uppe på Löwet en timma och hälsade på Birgitta och pappa, vi hade tagit med en liten frysväska med mackor och annat gott till pappa så han skulle slippa lägga en förmögenhet på fika i kiosken.
I em skall jag över och lämna lite mackor hemma hos pappa så han kan ta med upp till sjukhuset i morgon, och imorgon åker jag med Robert och Mailn upp en tur och hälsar på.

Det har gått så skrämmande fort, iaugusti grillade Robban och Malin på lotten med dom, Birgitta jagade runt och busade med sitt lilla barnbarn, och i slutet av augusti cyklade birgitta som en elitcyklist t/r lotten i en rasande fart, och sedan en tid tilbaka orkar hon bara ligga :-(

Igår blev det iallfall lite småpratade lite med Birgitta så det räckte med nickningar och huvudskakningar till svar, smörjde även in och masserade hennes fötter vilket uppskattades mycket, pappa och Henrik satt och kollade på skidskyddet och sedan slutet på det alpina.

Idag skall dom till löwet för slätröntgen och en MR-röntgen...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Vad tråkigt för Er alla nära :(. Förlorade en kär bekant i lungemfysem och det var en pina att upplev som nära :(:(. Vad smal du har blivigt...18 kg herre gud. Inte roligt att du mår dåligt bara.Hoppas du får bra mediciner så du kommer ur elendet. Ha en bra ve /Susan

Monica sa...

Cancer är en fruktansvärd sjukdom, hela förloppet blir ju så utdraget.
Skönt i alla fall att dom har er som hjälper till när det är jobbigt.Tyvärr är man ju alltid ensam i sin sorg och ångest men att någon finns där känns ju i alla fall bra.
Min värsta sjukhustid var när jag låg inne på thorax på KS, varje natt var det någon som dog hu säger jag.
Ha det bra/KRAM