söndag 16 januari 2011

Henke hemma!

I april/maj någon gång pajjade ju min mage rätt rejält och kilorna rasade riktigt fort, stod stilla och sedan rasade jag igen ett par kilon!
Pga magen fungade det inte med fet mat och godis m.m så då blev det minska ner det.

Sedan blev det till att tänka lite på vad man åt, inte överäta utan sluta när man var mätt osv.

Så nu har jag gått ner hela 18 kg! och jag vill ner 6 kg till till min målvikt och det känns ju inte alls omöjligt.

Igår kom Henke hem från träningslägret och både Leffe och Henke verkar ha gått från klarhet till klarhet och särskillt Henke har fått helt nya infallsvinklar.

Idag efter lunchen blir det att åka upp till Löwenströmska sjukhuset och hälsa på Birgitta (och så klart pappa som sitter där från morgon till kväll) kommer att ta med ett par fina smörgåsar till pappa så han får lite extra omtanke när han sitter på sukhuset hela dagen, igår var jag över och lämnade lite köttfärsås så han hade att äta då han kom hem från sjukhuset, passade på att gå ett varv där hemma och det känndes så himmla vemodigt och tomt att gå runt där då man visste varför det var tomt...

ta hand om era nära och kära!

2 kommentarer:

Monica sa...

Härligt att det inte bara varit nackdelar med det magonda. Jaha det är därför du kunnat laga till så mycket godis, du har inte kunnat äta det själv;-) 18 kilo är mycket GRATTIS.
Lider med er vet hur hemskt det är, men det enda man kan göra är att finnas där.
KRAM

Ann-Margret O Vinja sa...

Inte kul med din pajade mage :( Men att bli av med en massa extra kilon är ju inte helt fel :) Skulle behöva tappa en del jag också men man måste känna sig riktigt motiverad och hitta nått som passar en själv.

Kul att Henke fick nytta av kursen :)

Snällt att tänka lite extra på pappa när han har det svårt och fixa lite mat. Hoppas att Birgitta kryar på sig och får komma hem.