lördag 29 januari 2011

Tiden går fort...

Idag är det redan en vecka sedan Birgitta somnade in... Trots det tragiska vaknar man upp varje dag till en ny dag!
Ställde mig på vågen i går och trodde den skulle visa högt med tanke på hur vi ätit sedan dagen innan Birgitta somnade in.
Fredagskvällen, stor hamburgare och pommes samt en lyxig chokladkaka på kvällen.
Lördagen hade vi myskväll hemma och ägnade tankarna till Birgitta och lyxade extra mycket med en smarrig plankstek och massor av godis på kvällen!
Söndagen blev det Thimat massor av friterat åt jag och gottis på kvällen (tror det kallas för att tröstäta?)
Måndag blev det kebabtallrik med pommes och fika på kvällen..
Tisdag blev det åter igen godis...
Onsdag återvände det till lite normala matvanor med frukost, lunch och middag och ev en macka på kvällen och så har det rullat på med maten, hygglig svensk husmanskost så att säga!

Och igår visade vågen på -0,5 och jag som trodde den skulle visa på +1,5-2 kg med tanke på hur man ätit sista tiden!

3 kommentarer:

Monica sa...

Ja konstigt är det, men du har nog rört dej mer man blir ju lite rastlös av sorg. Svärmor åt normalt men gick ner 10 kg efter att Arne gått bort.
Ja jag tänkte på din pyjamas jag med, ändå är dom inte så lika blev lite annan färg på den i den mörka hallen.
Ha det bra;-)

Anonym sa...

Vilken lyx att kunna äta men gå ner, den dagen skulle jag vilja uppleva ;).Skulle nog inte heller vilja knata runt offentligt i mina rosa pyjamaser *S*.

Monica sa...

Ja fusk är det men bilden är snygg;-)
Hoppas du hämtat dej från badandet nu, det var väl inte kö utanför direkt en söndagmorgon;-)
Ha en skön söndagkväll