lördag 8 januari 2011

Hittat en extremt onödig pryl...

Säkert finns det folk som använder dom, säkerligen stureplansprofilerade tjejer! Jag menar, vilka andra kan komma på idén med lösnaglar på tårna?

Dom gånger jag testat på lösnaglar mycket väl nerslipade så blev det iof djävulskt snyggt, men väldigt opraktiskt.
Man fastnar med dom, och det gör ont om man fastnar rejält!

Tacka vet jag vanligt hederligt välvårdade fötter med kanske lite nagelack på tårna!

En tråkig grej är att min mage rasade totalt i förgår igen, utlösande var en Latte, det är väl bara till att acceptera strulande mage iform av täta toabesök och konstant illamående och värk i magen :-(

Gammlingarna har gått och blivit mera vilda än tama vilket är underbart, vi körde backintervaller med Nelly och Leffe och Bonzo och Svinto hängde på efter sin egna förmåga och tyckte det var skitkul, dom blev vare sig stela eller halta just med tanke på att dom roade sig själva <3
Idag så brottades Nelly och Svinto rejält i hallen medans jag gjorde mig klar för att gå ut med jyxen, öste upp de sista torrfoderkulorna av kattmaten och gick till Norraberget och satte mig där så dom kunde mumsa och leta gottis!

Sedan jagade dom Nelly genom hela skogen på hemvägen så nu är iallfall 11 och 12 åringarna nöjda med sin fm!
Nelly vill säkert hitta på något mera, får dock se om min mage är med på dom noterna!

Och då magen ändå är fuckt up så tog jag mig faktiskt en cappuccino efter turen ute, jag menar det kan ju knappast bli värre!

På torsdag åker Henke och Leffe upp till Norberg för ett träningsläger, dom skall träna på praktiskt arbete i hundtjänst så det kommer säkert vara riktigt kul och givande för dom!

Igår var jag över en sväng till pappa och Birgitta, lämnade lite pastasås så pappa behövde bara dryga ut den med lite grädde och koka pasta!
Lämnade även över hela säsong nr 1 av Solsidan, hoppas den är en serie som pappa uppskattar för den 16:e drar säsong nr 2 igång *längtar*

1 kommentar:

Monica sa...

Ja du vilka fjollerier, lika onödigt som anusblekning;-)
Tråkigt med magen nu när ni köpt en Tassimo, hoppas den är bättre i dag.
Härligt med gamlingarna, kommer ihåg Zeus tokryck när han skulle jaga tjejerna.
Argos har blivit mycket stabilare, men dragningarna får han nog leva med och dom är ju inga problem som jag ser det.
Ha en skön lördag;-)