tisdag 11 januari 2011

Verkligen inte min kväll igår!

Igårkväll var det verkligen inte min kväll, skickade upp lite bilder på mitt webbutrymme som en liten säkerhetskopiering!
Medan datorn jobbade så gick jag ut med Bonzo och Svinto på en liten rastningstur, sedan var det häxans tur och hon fick ta samma sväng hon.

Då jag kom in var tanken att jag skulle färga håret, skall lägga glasögonen vid datorn som står på köksbordet och då ser jag det...
Nelly har vält ner en blommkruka över min laptops tangentbord massor av jord på datorn, stolen och golvet tar fram dammsugaren och suger av det värsta på tangentbortet och ser då hon har LYCKATS trampa runt på tangentbordet så mycket att hon RADERAT 580 bilder från mitt webbutrymme (Markerat allt ->DELETE-> bekräfta)!

Ger upp städningen och blandar hårfärgen istället och går in i badrummet och skall dra på mig handskarna, vad FAAAAAAAAAAAAAN ena handsken trasig och så himmla lätt är det inte att färga håret med en 2L plastpåse över ena handen :-(

Precis då jag skall börja sätta hårfärgen i håret ser ju hur nelly är i köket och vid den nerrivna blomkrukan och jag vill inte ha jord i hela lägenheten så jag ber henne komma, ingen reaktion!
Fräser fram ett nej och gå och lägg dig, men nä ingen reaktion!
Klampar irriterat ut ur badrummet för att ta tag i henne och inser då jag kommer närmare att jag precis stått och försökt få dammsugaren att gå och lägga sig.
Skall nog inte vänja mig av med glasögonen, lite jobbigt läge att inte se skillnad på en schäfer och en dammsugare ;-)

3 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Men jösses vilken otur du haft :( Inte nog med all jord i din laptop, att hon sen lyckats radera en massa bilder också kan inte vara kul alls :(

Ja du, glasögon är nog bra. Inte lätt att få sammsugaren lyssna på vad man säger ;)

Hur gick det med laptoppen då, funkar den??

Hoppas din dag blir bättre idag :)

Anonym sa...

Otursdag men jag skrattade ihjäl mig över att du försöker dressera dammsugaren *S*. Känner så väl igen mig men efter ögonoperationen slipper jag dessa problem :)// Susan

Monica sa...

Dressera dammsugarn kanske man skulle prova på;-)
Hon håller stilen Nelly, surt med bilderna. Hoppas att hårfärgningen blev bra i alla fall efter allt elände.