söndag 2 januari 2011

Rusta!

Borde bege mig ner till Rusta idag för att köpa en ny hallmatta, men det fungerar inte kände mig redan igårkväll då jag la mig stressad av det, så det får bli ett projekt att göra i morgon!
Att en ny gångmatta till hallen behöver införskaffas beror på att Bonzo käkade så mycket snö på förmiddagsrundan att han såg ut som en badboll, sedan fick han putsa pälsen från lite snö och tja efter en tid inne så kräker han upp en enorm vattenpöl i hela hallen!

Matten är ju tvättad mängder av ggr fast man enligt lappen inte kan tvätta mattan, men det fungerar endå att tvätta dom, blir lite nötta på baksidan, men hellre det än tvärskitiga mattor eller köpa nya hela tiden!

Nyårsaftonen var lugn här hemma, Henke jobbade och jag valde att ha en myskväll hemma själv med resterande del av schäferflocken och skåla in det nya året över telefon med Henke!

Pappa med sambo fick inte vinterkräksjukan hos sig dagen innan nyårsaftonen = inte kul för pappa eller för Birgitta! Så jag har varit där med en papperskasse med blåbärsoppa och läsk samt igår gick jag över med rester från våran nyårsmiddag, hasselbackspotatis och Kronhjortsfilé som pappa mumsade i sig med god aptit!
Hoppas för pappas skull att Birgitta är piggare idag så hon kommer upp och äter lite!

Inga kommentarer: