torsdag 27 januari 2011

I måndags....

Tyckte Henke att jag behövde få komma bort ett tag och få göra något riktigt kul, så då han åkte från ridhusträningen i märsta köpte han en pulka till mig, en vanlig barnpulka helt enkelt!
Sedan hem och luncha lite hemma hos pappa innan vi åkte till norrvikenssjön, Nelly och Leffe fick krypa i sina nomeselar och jag satte mig i pulkan med en hund i varje hand.
Henke drog i väg i en riktigt bra fart på långfärdskridskorna och hundarna drog iväg rejält, var ju riktigt lättdraget för dom då isen var plogad och dom sprang i snön lite vid sidan om.
Blev jag farträdd eller på annat vis behövde få ner farten styrde jag bara upp i snön så blev det betydligt tyngre för dom att dra!

Henke körde 1,4 mil men jag stannade pga av telefonsamtal så hundarna och jag tog bara 1 mil...

Detta uppskattades ngt enormt i vardagen av både mig och hundarna!

Inga kommentarer: