tisdag 7 december 2010

Årspremiär på skidor!

Henke vallade mina skidor och vi begav oss iväg till skogen! Väl på plats trampa jag i pjäxorna och spände på mig midjebälte och krängde på Nelly expanderlinan!
Sedan kyckade jag klura ut hur man fick på sig skidorna och Henke älgade iväg med Leffe!

Då jag kom iväg efter att kränkt på mig handskar och fipplat med stavarna så GALLOPERADE Nelly iväg blev typ farträdd, då det var mycket snabba spår och sedan åka bakom galen schäfer, det går undan...
Efter ca 800 meter blev det en praktvurpa i en liten nerförsbacke, nytt för i år var att jag iallfall kunde resa mig upp utan att ta av mig skidorna!
Efter 1 km var vi vid preparerade fält, såg bara fördelar med det dvs inga träd, diken, stenar eller nedförsbackar!
Nelly galloperade på riktigt rejält och jag stakade bara lite då och då annars var det mest att försöka hålla balansen som gällde!

Turen blev väl ca 6-7 km så nu är Nelly nöjd särskillt med tanke på att hon galloperat hela tiden och dragit mig!

3 kommentarer:

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Måste vara härligt att kunna åka skidor efter vovvarna :)

Själv har jag inga skidor, men kälken ska fram i helgen :)

Ha en fin kväll!

Linnea sa...

fin blogg, hur e de? :)

Anonym sa...

Ha ha här har jag med legat som snömannen och ylat efter 2 galna schäfrar. Härligt att kunna åka igen.Ska köpa nya skidor i julklapp till mig själv. Visst blir dom matte efter ett pass....jag med :)