måndag 13 december 2010

Trött, tröttare & tröttast!

Sovit som en hel katastrof en längre tid nu, och det börjar ta ut sin rätt nu kan jag lova men för varje natt med dålig sömn så kommer man ju närmare en natt med bra sömn!
Igår var det 3:e advent, Henke och jag fikade med lite pepparkakor och myste innan han åkte till jobbet, bara ett par nätter kvar nu sedan blir han ledig ett par dagar innan han kliver på en ny snurra och blir ledig from julaftonens morgon!

Julaftonen har vi planerat in i minsta detalj, då Henke kommer hem från jobbet och rastat hundar och fodrat dom kommer han väcka mig med nybryggt kaffe, han skall äta grötfrukost innan han lägger sig så skall vi byta en julklapp på morgonkvisten för att få lite julkänsla!
Sedan tar jag en skogsprommenad med Bonzo, Svinto och Nelly så dom är välrastade tills jag skall över till pappa och Birgitta på julfrukost, dom skall inte ha ngt julfirande i år med tanke på Birgittas Lungcancer men jag ville endå över en tur så då känns julfrukost som ett mkt bra allternativ!
MEN jag hoppas dock att Birgitta mår så pass bra att dom orkar med en tur ner till birgittas älsta dotter på lite julmat!

Sedan då henke vaknat blir det faktiskt en julmiddag hos mamma och Bosse där även bror med fru och svärmor kommer vara, vi kommer äta gott och umgås och ha det himmla mysigt...

Juldagen blir det en tripp ner till Hjo för nästa julfirande som blir på lördagen och hemresan blir på tisdagen igen, full fart hela julen!

Ha en trevlig LUCIA!!!

7 kommentarer:

Monica sa...

Har inte planerat något än, får se hur det blir med Argos.Julklapp på morgonen låter mysigt, får man något man vill ha är ju hela dagen räddad.
Har ringt Albano och neurologen är där i dag och i morgon, ja sa har hon inte tid kan väl vem som helst läsa resultatet så jag förstår.Då visste jag inte att hon har det, ringde ut till rtg på Ultuna efter att jag pratat med dom och dom sa det finns hos din vet. Ringer hon inte i dag är loppet kört för henne när det gäller Argos, jag har ju väntat i över 7 veckor på att få veta vad det är.
Samtidigt bävar jag för samtalet, tänk om hon säger att loppet är kört;-(;-(;-(

Ann-Margret o Vinja sa...

Inte kul när man får sova för lite :( Här blir det inte mycke sömn heller tyvärr och man blir bara segare och segare :(

Låter som om ni har det fullspäckat på julen.

Monica sa...

Har ringt Ultuna också dom skickar avläsningen till mej sedan kan jag gå vart jag vill. Undrar om jag ska prata med min husläkare som är hundägare hon borde kunna se vad som står.
Fan Madde jag mår illa av det här tjafset, det är inte läge att ignorera mej just nu talade om att jag inte vill ha med henne att göra mer får se hur dom löser det.
Ha en bra dag själv ska jag till tandläkaren, bara höjdargrejer med andra ord.

Team AROZ sa...

Det är bra att man kan planera och speciellt med ett sån späckat schema :D Skojigt !!

Hoppas att du får sova ut ordentligt snart !! Det måste man göra emellanåt.

Sv: Tackar :D !! Ja, nog går tiden fort allt :O det är så att man vill sätta kl på paus med jämna mellanrum :P

Kram, Kram !

Monica sa...

Ska till Peter Lindholm, känns han igen från Märsta. Slog upp och läste om honom och han är ju neurolog också, trodde bara han var ortoped.
Han är 2 dagar i veckan i Arninge och jag gillade honom när jag var där med Ebba. Har ju sagt att jag aldrig ska gå dit igen men ibland måste man köpa ner sej ASG
Ha det bra i snöstormen;-)

Monica sa...

Börjar förstå varför Argos hade hälta till och från på frambenet i höstas, det var 2/4:rans spondylos.
Härligt att läsa ditt meddelande det enda nästan som var positivt, man kan ju ha diskbråck utan smärtor vilket tydligen är svårt att förstå.Skulle ju aldrig utsätta honom för smärta eller obehag utan att ge rimadyl, men jag tycker inte han behöver det just nu i alla fall.
Ha en skön dag i snöovädret, nu vill jag ha vår;-)

Monica sa...

Det är bara en sak som jag har varit helt säker på hela tiden och det är att han inte har ont. Hoppar in i buren i bilen själv i och ur sängen och går i trappor, jagar löptikar mm det gör ingen hund som har ont i ryggen;-);-)Han har helt enkelt bara tappat stabiliteten. Ska gå igenom resultatet med honom och höra hur jag ska bära mej åt.
Ha en skön kväll och lås in lussekatterna;-)dom har visst en förmåga att rymma.