fredag 3 december 2010

Mycket rimmfrost!

Det är så himla fint ute nu då träd och buskar är täckta av ett tjockt lager rimmfrost, det känns som man är ute och går i ett vykort!
Då jag har fått ömmande torrsprickor på händerna så kan jag än så länge bara fota med mobilen, vilket jag iof oftast gör endå till bloggen ;-)


Igår åkte jag med pappa ner till centrum efter att han varit hos läkaren, han skall nämligen få byta ut sin andra knäled, och då detta knät är helt slut blir det en hel protes som dom sätter in efter jul (pappas enda krav, inte innan jul)!
Väl på centrum lämnade jag in lite recept på apoteket, det ena skulle iväg på blandning och kan hämtas om 5 dagar, och det andra var slut men kan hämtas idag efter kl 16.30!
Sedan in på ICA och skicka iväg ytterligare en laddning Lundhagsbyxor till värmland, och sedan in på ICA där jag handlade till middagen, samt till lite att göra lite julgodis!
Dom sålde även lussebullar för 2 kr/st så jag köpte 10 st och förväntade mig att dom skulle smaka som dom jag köpte på ICA i förra veckan, dvs inget saffran, men COOP smakade saffran *tumme upp*

Hemma kastade jag ihopp en laddning skummtomte fudge, skar sedan i bitar och la i fina cellofanpåsar och gick över till pappa & Birgitta med en påse och till mamma & Bosse med en påse!



Mamma och Bosse älskade detta godiset, och vad pappa & Birgitta tyckte får jag reda på i eftermiddag, förhoppningsvis gillar dom också detta julgodiset!

3 kommentarer:

Janne sa...

Det är fint med rimmfrost, vad har du för mobil som tar så pass fina bilder?
Är det för mycket begärt att du lägger ut receptet på Fudgen i bloggen?

Madde sa...

Jag har en "gammal" iPhone dvs en 3G!

Kastar in receptet i bloggen i eftermiddag, det är himmla lätt att göra denna fudgen och den smakar himmelskt!

Monica sa...

Visst är det fint med rimfrost,även fudgen ser läcker ut.
Hemma igen och vovven lever men är trött, gick vilse på Akademiska det är ju så man får skämmas hihi
Bloggat lite men i morgon kommer resten med bilder.
Ha en skön fredagkväll;-)