torsdag 2 december 2010

Igår!

Så gjorde jag ju koloskopin efter att ha fastat i hela 41 timmar men endå fått dricka, den hela fastedagen tog jag endå lite läsk fast jag inte gillar det blev 2-3 små glas på förmiddagen, sedan blev det vatten och på kvällen Laxabon.
jag var skitduktig med vätskeintaget tyckte jag men mådde endå helt piss igår morse, skakig och illamående med huvudvärk :-(

Vid 12.30 släppte henke mig på Sollentuna sjukhus och jisses vilken ångest jag fick då jag kom till rätt korridor!



Kändes som ett rent helvete i väntrummet, ville verkligen rymma fältet och sedan blev jag hämtad, samma narkosmänniska som vid gastroskopin och kände mig lite lugnare, men då jag kom in i undersökningsrummet kom det krokodiltårar och blev riktigt tröstad och lugnad!
Det kopplades dropp för jag varit slarvig med vad jag druckigt, nålar, syregas m.m kopplades på och narkosmänniskan förklarade hela undersökningen för mig.
Då jag var så pass rädd så skulle hon se till att jag även sov vid utförandet av slangen, vanligtvis slutar hon ge narkosmedel då dom kommit till bla, bla, bla i undersökningen och då fanns risken att man vaknar innan det är helt klart men det skulle jag slippa :-)

Läkaren kommer in och har en underbar humor och attityd och jag blev extra avslappnad får narkosen och somnar så gott!

Undersökningen gick bra och fick bra svar så nu är jag lugn, dom hittade iallfall inget farligt :-)



Fick eget uppvakningsrum, och fick en liten fika iform av kex och saft, det smakade himmla bra kan jag lova.
Så fort jag hamnat på uppvaket messade jag Henke om att jag var klar så han kunde komma och hämta mig, så jag tror jag låg på uppvaket i ca 10 min innan jag lyckades rymma därifrån :-)

Henke hade under tiden jag var på undersökning tränat och rastat ungtupparna, Han tyckte Nellys fria följe var en katastrof rent ut sakt dels gillar hon inte att gå frittfölj ihopp med Henke, då hon väl gjorde det så plogade hon enorm.
Så han körde andra saker som innebar mkt spring och dom momenten är hon ju duktig på :-)


Igår gjorde Henrik en bilägare mycket, mycket glad!
Då han rastade gammlingarna såg han en van backa in i en liten Skoda, Henke stoppade bilen och upplyste vad han gjort, men tog endå reggnummret på den stora bilen, gick hem med gammlingarna och tog ut Leffe igen och gick upp till parkeringen för att kolla om skåpbilen lämnat ngt medelande på skodan.
Nix det hade det inte gjorts så Henke lämnade sina uppgifter och även reggnummer på den backande bilen, sedan ringde han polisen som efter 1½ timma ringde tillbaka, men då sov Henke, dom var då utanför oss och hade precis gjort skadeanmälan av den påbackade bilen och ville hålla förhör med Henke!
Förhöret hölls senare då Henke var på jobbet och Skoda ägaren ringde under kvällen vad han sa vet jag inte för Henke stod på larm men ägaren skulle höra av sig senare, antagligen var det en mycket glad ägare!

3 kommentarer:

Monica sa...

Stackars dej som är så rädd, jag är ju åt det hållet att jag är mycket räddare när det gäller någon i familjen eller vovvarna. Själv kan jag utsätta mej för
allsköns jävligheter;-)
Måste ju vara skönt att ha det gjort och att dom inte hittade några farligheter;
Blir att åka i morgon om dom inte varnar för mycket och tycker att man ska stanna hemma, pratade med Albano i går så det känns lite bättre även om jag sitter som på nålar;-(
Ha en bra dag i kylan;-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad skönt dom inte hittade nått farligt :) Men förstår du var orolig, kan inte vara kul att sövas och ha en massa slangar i sig :)
Duktigt av dig som gick dit, jag hade nog vänt i entren ;)

Anonym sa...

Kunde inte H hänge med och trösta och ge trygghet ? Måste vara jätte jobbigt att vara så orolig :( men skönt att det är över nu och att resultaten ser bra ut.Hoppa du kan få rätt medicin som får det att läka // susan