lördag 25 december 2010

Julaftonen!

Igår var helt underbar, först över till pappa och Birgitta och lämnade deras julklapp, en perfekt klapp för deras situation, vi alla (Robban & Malin & Jag och Henke) hoppas den kommer förgylla deras tillvaro, efter hjo resan skall jag göra register på dom filmer som vi har hemma och gå över och lämna dom!

Morgonen startade kl 7.30 då Henke väckte mig med kaffe på sängen och sedan åt en mysig frukost (jag tog en lättare frukost) sedan aktiverade jag vovvarna med godisletande innan jag var inne igen kl 9.20!
Fixade det sista innan jag gick över till pappa och Birgitta på en mysig julfrukost!

Hemma igen blev det att ligga på soffan med Henrik och kolla på Trolltyg i tomteskogen sååååå bra!!!!

Rasta hundar en längre sväng, och sedan göra sig klar att gå över till mamma och Bosse! En helt underbar kväll med Mamma och Bosse, Brosan och Malin samt Elna (Malins underbart trevliga mamma)!

Mitt under middagen hände en helt sanslöst galet rolig, rätt som det var stod det en riktigt välklädd tomte utanför köksfönstret tjoade och vinkade!
Vi trodde mamma och Bosse fixat dit den, och vise versa :-/ Öppnade dörren och den 190 cm långa tomten kom in och tjoade och snackade med världens söderslang, och kunde inte dricka en öl för det var ont om toa möjligheter på släden, men en nubbe gick bra!
5 minuter senare var tomten borta och vi har ingen aning om vem det var, men det var sjukt roligt iallfall. Antagligen såg han sällskapet och gick för att önska en god jul, han snurrade antagligen in till ett antal julfirare med sitt glada smittsamma södersnackande humör!

Bilder kommer innom ett par dagar!

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Ni verkar ha haft en bra jul :) Spännande med tomten när ni bägge trodde den andra fixat den ;)

Ha en god fortsättning nu och hoppas att alla vovvarna är friska :)

Monica sa...

Smart sätt att få en sup på;-)
Hoppas resan gick bra, här har det snöat hela natten och skottats hela morgonen.
Ha en skön annandag;-)