måndag 6 december 2010

Snöat under natten!

Vilket känns helt ok, vi hade sedan innan runt 3 dm snö på öppna ytor och runt 15 cm i skogarna så lite mera snö skadar inte!
Visst det behöver inte vräka ner en halvmeter snö, vill ju gärna komma igång med sökträningen på allvar efter nyår så man kanske kan starta i lägre sök till våren med Nelly!



Då Henke blev ledig idag efter 5 nätters slit så är planen den att vi imorgon skall ut i skidspåren, misstänker att Henke kommer åka minst 3 ggr så långt mot mig och Nelly med tanke på hur vältränad marathonmannen faktiskt är!
Tanken är att åka i prepparerade spår, alltså inte på norrvikensjön, så nu blir det garanterat mera svängar och både uppför och nerför åk! Nelly kommer nog tycka att det är skitkul att åka skidor igen!


Bilden är från förra året då Henke åkt skridskor med Leffe och jag skidor med Nelly, dom tog en tur på 1 mil medans jag och Nelly åkte 4 km, så jag var i mål ett par minuter innan Henke och Leffe lus.
Det hade varit grymt kul att åka skridskor bakom Nelly, men saken är den... Jag kan verkligen I N T E åka skridskor, förra året testade jag tom långfärdskridskor, på 2 timmar komm jag 300 meter och det mesta av dom metrarna kravlade jag fram på alla 4, och dom få metrar jag inte kravlade fram gled jag fram på mage!

Så jag HOPPAS verkligen INTE att Henke gör sanning om sina hot om att köpa skridskor till mig i julklapp!

5 kommentarer:

lotte sa...

*gapskrattar* Skönt att höra att det är fler som jag då det gäller skridskor...Bambi på hal is;)

Monica sa...

Mer snö med andra ord har du inte en massa att skotta;-)var ute och planade runt 45 minuter i morse.
Ja ja man bygger ju muskler, klart du ska få ett par skidor i julklapp Hihi.
Passa er för älgjägare bara, dom skjuter ju både älg och skidåkare med ett skott undrar vad dom använder för vapen och ammunition.

HANNA sa...

aa, du vill nog inte se slutet :/ Detsamma!

Team AROZ sa...

Ha, Ha :D !! Ja, inte är det lätt med skridskor...men skam den som ger sig ;)
Sjuälv har jag inte åkt skridskor sedan jag gick i skolan så jag tycker nog att komma 300 m e bra :P.
Ja, simträning är bra för hundarna :)
Det kostar 1730:- för ett 10-kort så det blir 173:-/gång för en ½-timme och det är svindyrt om man jämför mot många andra ställen...men Strömsholm är det som ligger närmast oss.

|| mannen som kan prata om hundar || sa...

Nu åker jag visserligen själv inte skidor med mina vovvar, men jag kan tänka mig att det är härligt :)

Har en liten kälke där hemma som dyker upp då och då :)