fredag 10 december 2010

Hockey igår...

Igår satt vi i soffan och kollade på hockey, jag passade på att pensla insidan på 25 st ischokladformar med 3 lager choklad!
Det pysslet tog 2 hela perioder inkl pausen mellan period 1 och 2, det var riktigt pillrigt att göra och jag kommer garanterat INTE göra om detta julgodis oavsett hur gott det än blev!



Då jag visste att penslingen skulle ta tid så skippade jag att göra den ordningen i receptet rekomenderade, kokade saffrankolan efter att formerna var penslade och kollade sedan på lyxfällan medans kolan svalnade! Då den var sval tog jag en liten tesked och fyllde i formarna, doftade himmelskt och smakade ännu godare, misstänker att dessa blir en favorit!

Idag skall jag spritsa eller måla på ett tjockt lager choklad så det blir ett fint lock på dessa fina saffransfyllda chokladpraliner!

Idag kliver Henke på en 5 dagars vända och det lär inte bli mycket telefon under kvällen för Henke har en praktikant med sig på jobbet.

Ha en underbar 3:e adventshelg!

3 kommentarer:

Monica sa...

Ojoj vad godis du gör, ger du bort i julklapp tro eller trycker ni i er allt själva;-)Själv hoppar jag över julgodis i år, har ju för inte så länge sedan blivit klar hos tandläkaren.
Ja snålvattnet rinner här i alla fall ser riktigt smaskigt ut;-)

Anonym sa...

Å det låter VÄLDIGT gott. vad pysslig du är. Jag är bäst på att äta upp godis, inte laga ha ha.
Trevlig 3:e Advent önskar Susan med flock :)

Team AROZ sa...

Mmmmmmm, det är nog alla gånger bättre än marabou !!!!! Jösses, så gott :P !!
Duktig du är !!