tisdag 7 december 2010

Förnedring!

Var med sambon på Hockey i Hovet igår, hade riktigt fina platser och jag satt och slappnade av efter ett tag och följde matchen med spänning!
FBK bokstavligen talat förnedrade AIK med att peta in hela 6 st mål!

En tanke som slog mig då vi satt och kolla på spelet var ett par grabbar/gubbar som satte i närheten! Dom var experter och diskuterade mycket missnöjt spelare och spelupplägg osv, onekerligen fick jag en slags flashback och tänkte Hundforum där finns det också ofantliga mänder "experter" innom alla dess områden, någon utger sig att vara expert inom hundars mentalitet, men har i själva verket aldrig sett ngt typ av beskrivning/test av en hunds mentalitet utan allt kommer från böcker, svänger sig med fina termer men oftast är det lite fel tolkning på dom olika begreppen...
Ja, ja det var iallfall rätt kul att höra att det verkar förekomma över allt, dessa sk nollkoll experterna!

Hade med mig kameran igår för att kunna glädja Henke med lite bilder!

Här är 6-1 målen som FBK gjorde!

Inte värdens bästa kvalite men kul endå :-)

FBK spelade så pass bra att vi målet ovan gav de flesta gnagare upp och utrymmde Hovet, det var inte mycket folk innan, men efter målet var det ekande tomt vid Gnagets sida!


Efter matchen tackade såklart FBK spelarna sina supportrar! (Som fö håller en mycket trevligare attityd än gnagets supportrar som direkt inleder med grinigt tryck, osportsligt tycker jag)



I eftermiddag blir det att slänga på sig skidorna för första gången i år, blir till att åka i skogen vid Rundby, Henke kommer nog garanterat gasa på milen, men jag kommer nog nöjja mig någonstanns mellan 5-6 km är bara glad i att få röra mig lite i naturen :-)

4 kommentarer:

Team AROZ sa...

Ja, "Nollkoll Experterna" finns nog inom de flesta områdena tyvärr...så det gäller verkligen att se upp och sålla det man lyssnar på & läser om :P
Kan tänka mig att det var nog rätt skoj att lyssna på ivarjefall :P

Sv: ja, det är nog rätt vanligt med kittliga tassar :P

Monica sa...

Hihi då vet jag ju en som mår bra i dag;-)
Ja dom sa en 7 dagar så det borde ju bli den här veckan, usch vad jag är nervös. Som jag sagt förut bara dom inte säger att det är kolsvart;-( så är jag nöjd.
Tycker det är så mystiskt att det ändrar sej från dag till dag, ja jag har ju i alla fall lärt mej att inte hoppas för mycket.
Ha det bra i kylan

Sanna sa...

Visst är det kul när folk "kan och vet bäst". Själv har jag i mångt och mycket tröttnat på hundforum. Läser högst sporadiskt, har märkt att det är mycket roligare att vara ute och träna med min hund istället :0)

evelina sa...

Usch, nej gnagare är inget att ha!