fredag 24 juni 2011

Hipp, hipp HURRA!!!!

Igår var det dags för Leffes omprov i skyddet, Henke och Leffe har hårdtränat på ordningen i skyddet både tisdagen och onsdagen samt innan polisen kom ut till tullinge fick Leffe en rejäl genomkörare!
Och det gav ett himmla bra resultat med korvstoppningen.
Leffe fixade omprovet, och polisen tyckte det såhg mycket snyggt och prydligt ut och att Henke förde henne bra ;-) (Leffe har tagits som tik av båda poliserna nu, han är ju inte så stor *S*)


Då Henke var iväg tänkte jag kasta ihop en pavolova och undrade i mitt stilla sinne om jag hade tillräckligt med Maizena hemma (2 tsk) och började gräva runt i skafferiet!
Okej, jag har maizena hemma för resten av året kn jag konstatera efter genomgång i skafferiet =)

Med tanke på det lyckade omprovet så tjuvstartade vi rejält på midsommartårtan, Henke jobbar ju endå i morgon så det kändes rättt att mumsa lite lättare sommartårta då han faktiskt var ledig.
Denna kaka är himmla lättäten och inte så man bli helt stabbig av den, så kan varmt rekomendera denna, inte särskillt svår att göra heller.

Nelly börjar piggna på sig rejält nu märkte vi i gårkväll, hon rullade runt på rygg uppe i vardagsrummet och jagade sina bakben med ett förnöjt morrande.
Hon studsade runt med ett rep inför kvällsrundan för att sedan försöka få igång gammlingarna innan Leffe märkte vad som var på G och kom flygande för bus <3
Ute var det till att be dom ta det lugnt så dom rastade sig istället för att busa, så vem vet kanske skall lägga ett hårt spår till nelly i morgon så hon får jobba lite med näsan utan att riskera hennes skärsår går upp igen?

1 kommentar:

Monica sa...

Härligt för Henke;-))))
Har han ingen snopp då, när jag är osäker brukar jag titta under magen;-))))Ja liten är han mindre än alla mina tikar.
Skönt att hon börjar bli sitt gamla jag lill snorpan.
Ha en trevlig midsommarafton;-)))