torsdag 16 juni 2011

Plastfolié!

ÄNTLIGEN!!!!
Har jag kommit på vad man kan använda djävulens påfund nr 1 till... Plastfolié kan ingen människa väl använda utan att det bara blir en klumpig stor boll, eller det är iallfall så för mig, men nu kom jag på en optimal användning för detta, nämligen stänkskydd på ban i bandage *Tumme upp*

Igår gick jag till mamma, redan 100 meter hemmifrån mamma började Nelly tuta, vissla och bogsera och studsa runt och gå baklänges m.m
Släppte in henne genom grinden, hon parerade snyggt förbi mamma och Bosse flög över terassn och halkande in i hallen och slirade in i köket för att stirra och vissla på kylskåpet :-/
Efter lite gottis därifrån kan man hälsa på mamma och Bosse (Om dom har ngt ätbart på sig vill säga...)

Detta linement är helt suveränt bra, har ju inte fått tummen ur och ringt till sjukgymnasten ännu för att justera min låsning i bröstryggen... då jag i morse klev upp så hade jag en redig nackspärr :-(
Dessutom fick jag ingen bra start på morgon i övrigt heller, Nelly stal min omsorg gjorda äggmacka medans jag hämtade telefonen i sovrummet :-(

Hittade ett gammal hkl dommarprotoll från maj 2008, blir faktiskt lite fnissig åt anteckningen på uppletandet *S*

3 kommentarer:

Monica sa...

Det där skyddet får du ta patent på, sitter det uppe på Nelly funkar det nog på alla
hundar;-)))))
Vad sött 3 föremål och två kottar så typiskt schäfer;-)))
Ha en bra dag;-)))

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad smart med folie :) Sitter det fast även när hon rör sig?

Vilka roliga domare som även skrev hon hittade kottar ;)

Sv. Nej det är inte Sota som är mamma till valparna utan Skeppartorps Binja

Anonym sa...

Ha ha vad gulligt, 2 kottar :):). Finurlig hund ;). Smart med plasten men inte har det väl regnat idag ? Hoppas det kommer en stor skur snart för det är för torrt här. Går det som jag hoppas så kommer en bc valp i slutet av juli. Nu är dom 3 ve och jag ska åka och kika igen imorgon :):)
Trevlig helg och hoppas du mår bättre av krämen/ Susan