söndag 26 juni 2011

Mina duktiga killar!

Henke och Leffe grep en buse igår, en fest gick över styr!

Henke bad dom dämpa sig lite för klockan började bli lite mycket, dom behövde inte avbryta sin sammankomst men borde tänka lite på grannarna!
En snubbe började tjaffsa direkt och klättrade genom en häck för att han skulle ut och bita Leffe... INGEN bra idé Leffe fick jobba på att trycka bort snubben som raskt hade sällskap av 2 till.

Det ena ledde till det andra, mina hjältar fick avstyra en misshandel som tack och lov bara han bli 2 st sparkar.

Leffe jobbade himmla målmedvetet och fint och hade aldrig en tanke på att backa, det enda han hade var framåt fast det var 3 st som stökade och bråkade!

Så på måndag blir det griptårta för mina hjältar då <3

Igårkväll ringde det en snubbe och ville köpa terassvärmaren som vi lagt ut på blocket, så klockan 21.10 gasade han och frun in på parkeringen langade åt mig pengarna och gasade iväg igen via macken för att fylla tuben.
Misstänker att dom ledsnat på att sitta och frysa ute ;-)
Nåväl, den terassvärmaren har givit en många fina minnen, tack vare den har vi firat åtskilliga jular ute i pensionärskuvösen hos pappa och Birgitta...

3 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad duktiga dom var som fångade lite bus :)

Monica sa...

Skönt att höra att Leffe tagit storslam efter tävlingen, detta är tydligen det han är riktigt bra på Grattis;-)))))
Man kanske skulle ha en garageloppis, har lite som bara ligger och skräpar.
Usch ja det gör riktigt ont nu när mina linjer Moa-Zeus håller på att försvinna, en kull jag är riktigt stolt över.
Ha en bra dag:-))))

Anonym sa...

Vad skönt att veta att Leffe tar hand om din älskling på jobbet så kan du sova tryggt. Grattis till en mkt lyckad fostran till en bra jobbar kollega :):)