tisdag 14 juni 2011

Simmade igår!

Inte jag utan Nelly fick ett fint simmningspass så hon (eller iallfall jag) var nöjd.

Först en uppvärmningspromenad på 20 min och simmning på 10 minuter innan jag gick en sväng till bilen och hämtade flytväst.
sedan fick hon simma 3 st intervaller och 5 minuter styck.

På med flytvästen och kopplade Nelly i flytvästen skickade ut en leksak i vattnet och sedan stod jag med tidtagareuret och lätt henne simma 5 minuter innan hon fick vila 1 minut!
Så hon fick faktiskt ett riktigt bra simpass igår *nöjd*
Blev även att jag kollade på henke och Leffes skyddsträning och mös lite med en mallevalp på 11 veckor, var himmla mysig och slapp kväll.
Jag passade även på att ge nelly en genomkörare i friafölje...

just det Nelly är skendräktig... tom så hon har mjölk :-o

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Kanon med lite simträning :) Fattade inte riktigt hur du gjorde hennes intervaller?? Du kastade ut hennes sak i vattnet men höll i henne i 5 min innan du släppte henne? Kämpade hon av sig själv så länge eller var det nån som höll i saken och peppade henne?

Att hon orkade i hela 5 min, Vinja kör jag pass om ca 2,5 min fast då simmar hon ju i och för sig i Jet streamen.

Ha en skön dag :)