onsdag 29 juni 2011

Solvarma jordgubbar!

I förrgår kväll ringde pappa och sa att det bara var att gå ner till lotten och plocka jordgubbar så det gjorde jag igår morse =)


Plockade ungefär 1 liter jordgubbar som blev efterätt till gårdagens middag lite vipsad grädde och massor av jordgubbar så himmla gott!

Det blev även ut en tur på "stan" med en vän för jag skulle shopa en inflyttningspressent till pappa som flyttar nu i helgen, skall gå över en tur till pappa idag och lämna dörrnyckeln till mitt bardomshem och önska pappa en trevlig flytt och att jag kommer pyssla lite där under kommande vecka.
Iallfall så åkte jag och kompisen iväg och shopade lite här och var, lämnade in min nyinköpta dator på koll och sedan efter halva pappas pressent var inköpt så blev det stop på MAX!

Det var helt enkelt dags för LYXSHAKE!!!

Att det kan vara så gott, sommrigt nog tog jag faktiskt jordgubbsvarianten idag, så gott med hela jordgubbar, vaniljglass, mjölk som mixas och sedan toppas den med grädde.
Det blev gårdagens lunch =)

Middagen åts på grogghyllan på framsidan, var på tok för varmt på baksidan! Pappa kom över på en snabbmiddag för han skulle vidare ner och träffa ordförandet i sin blivande BRF för att skriva kontrakt på en p-plats (carport)

Igårkväll var jag iväg med kära grannar på kvällsdopp och Nelly fick hänga med och svalka sig i plurret, sjövild blev hon efter badet och visade upp en hyperattityd efteråt :-/
ja, ja de kära grannarna skrattade och tyckte hon var gullig och den rara 9 åringen i sällskapet fick känna på dragkamp med schäfer ;-)

Inga kommentarer: