lördag 11 juni 2011

Ny dator!

Min gammla dator håller på krassa, både hårddisken och fläkten har gett upp på den, men tack och lov han jag rädda alla bilderna :-)
Skattepengarna har ju landat på kontot, men inte blev det någon värstingdator för min del utan en minipc för 1800 kr en "acer" och jag är nöjd med den hitills, den skall ju fungera som vanlig bruksdator, jag spelar ju vare sig spel eller håller på med någon som kräver en värstingdator.

Vidare köpte jag nya badkläder, min gammla baddräkt var på tok för stor, så nu fick jag leta rätt på något nytt som jag trivs i, blev faktiskt en skitfin bikini!

Samma sak med min lätta sommarklänning, den var också JÄTTEstor så jag fick köpa en ny, det är rätt kul att att handla nytt då man hittar det på bra priser, och med tanke på det underbara väder som rådde ute var vi ensamma i butikerna :-)

Hittade även ett par jättefina märkes kortbyxor för bara 100 kr så de slog jag till på!

Vidare verkar blogger för ovanlighetens skull att strula, jag kan inte uppdatera bloggen från mobilen via mail, så det hoppas jag kommer lösa sig under dagen, för maila annars fungerar så problemet är hos blogger.

Skall även införa en ny kategori på bloggen, nämmligen dagens bild för sådant är ju alltid kul tycker iallfall jag :-D

Ha det gott i värmen!

4 kommentarer:

Jeppsson sa...

Tror det är få personer som behöver nån värstingdator egentligen. Vi har också typ billigaste PC:n hemma, som vi köpte för fem år sen. Funkar bra.

Monica sa...

Nä inte behöver man en värstingdator när man inte spelar.
Tillbaka på skatten nej inte om man är fastighetsägare utan lån på huset, då får man betala några sköna tusenlappar istället. Klart man kan ju fixa lite Rutavdrag som jag gjorde ett år, det var riktigt kul med lite klirr i kassan;-))))
Dagens bild låter kul;-)))
Ha en skön Pingstafton;-))))

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilken tur du han rädda korten innan din gamla data pajade.

Bra att skatte pengarna kommit lagom då så du kunde köpa en ny data :)

Ja simning är verkligen kanon motion :) I denna värme även nästan det ända man kan göra.

Ha en fortsatt skön helg :)

Anonym sa...

Din dator låter som min gamla, allt går så segt och det tar timmar att logga in. Med min nya från Netonnet känns det som att åka i 240km/tim mot förr ;). Roligt att köpa loss lite nya kläder, extra roligt när man kan köpa mindre storlek och inte större ha ha. Ha en skön ve / Susan