torsdag 9 juni 2011

Till Danderydsakuten igår!

I förrgår var pappa magsjuk han kräktes och hade det jobbigt med magen, dock som den envisa norrläningen han är så tyckte han att han mådde bättre igår morse och åkte till jobbet.
Igår vid 16.30 gick jag över till pappa som upplyste mig och brosan om att han hade fått magknip och mådde illa igen :-(
Så jag gick ner till lotten åt honom och vattnade i växthuset och sedan gick jag över igen och satte en stund innan han ville ha lite lugn och ro.

Senare på kvällen gjorde det ondare och ondare och sjukvårdsrådgivningen skickade honom till danderyd dit min bror åkte med honom.

Proverna visade på infektion och uttorkning samt näringsbrist, så pappa fick smärtlindring, vätskedropp och näringsdropp och sedan fick han dricka kontrast för att kl 02 genomgå en röntgen.

Så klockan 5.30 i morse rullades pappa in på operation och fick ta bort blindtarmen... Stackars pappa som haft det så tufft endå innan :-(

3 kommentarer:

Jeppsson sa...

Ojoj! Hoppas han kryar på sej snabbt.

Monica sa...

Vilket oflyt ni har, tur i oturen att det inte var något värre och framför allt att han åkte in.
Hoppas det blir lugnt ett tag
nu;-))))
Ha det bra/KRAM

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch, stackars eran pappa då :( Tor att ni var envisa och skjutsade honom till lasarettet.

Hoppas han kryar på sig snabbt nu :)