tisdag 5 juli 2011

21 dagar sedan!

Nelly skar sig i tassen vid hundbadet! Efter 1 vecka fick hon antibiotika för att få bort infektionen hon fått i såret.

Antibiotikakuren gjorde att det hände grejor med sårläkningen :-) men endå gick det inte så supersnabbt som önskat!

Dagarna i Trosa gjorde underverk då jag kunde fysa henne trött med simning och dessutom upplever jag att saltvatten har en viss läkande effekt.

Så såret blev riktigt fint och läkte på bra, igår kväll gick såret upp lite antagligen då hon gick jobba lite för att få kartiga ungdommar lite spaka...

På Kvällsrundan upptäckte jag en bunt ungdommar som var inne på Gunnes gård och jagade djuren (kossor och får/lamm) så jag gick dit och fick ut dem och såg ett stort hål i träststaketet, ringde en i personalen och upplyste om läget, de i sin tur polisanmälde händelsen men såklart fanns det ingen patrull i närheten som var ledig :-/
Hur som haver då blev ju ungdommarna lite spaka av arg schäfertös och sedan hade dom massor av hundfrågor, så dom fick gömma föremål och vara grupp i framåtsändande ;-)

Då fin kontakt var etablerad med barnen/ungdommarna så var dom mycket öppna för komunikation!

Förklarade lite om reglerna för Gunnes gård, skadegörelse och olaga intrång!
Dom lyssnade noga och skämdes en hel del.

De täckte för hålet i staketet och kommer inte i framtiden gå in och stressa djuren i hagen mera.

Dock blev jag lite sur då jag gick då en av grabbarna sa "du är ju skittrevlig fast du är jättegammal"
Och de andra höll med *s*

Så igårkväll uträttade jag och Nelly en mkt fin gärning!

2 kommentarer:

Jeppsson sa...

Det lät ju ändå som om incidenten med ungarna löste sej väldigt fint, trots omdömet om din ålder. :-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad bra att det slutade bra det som började dåligt med att jaga djuren.

Hoppas dom kommer ihåg vad du berättade för dom även om några dagar ;)

Sv. Nej Vinja hoppar inte från bryggorna. Har i och för sig inte testat att låta henne hoppa. Är nog lite rädd hon ska göra sig illa.