onsdag 6 juli 2011

Husläkaren!

Igår var det en trip ner till husläkaren som stod på schemat!
Huvudämnet med besöket gick snabbt och smidigt, fixade även till lite artrosmedecin för mitt knä!
Vanliga tabletter (Ipren) och sedan starkare att ta om jag får jätteont!
De starka tabletterna fick jag senast i oktober och då som 50 pack och nu är det bara 4 tbl kvar så jag tar dom bara då det gör rejält ont!

Vi kollade även upp ett värde som varit dåligt innan och lite andra prover för att se att det dåliga värdet inte påverkat ngt annat!

Fick även min rätta magmedecin igår nämligen zoton istället för lanzoprazol kapsel det sistnämda är inte lika bra tycket jag zoton är munsönderfallande!

2 kommentarer:

Monica sa...

Haha jättegammal det var väl inte snällt sagt, att du inte skickade hundarna på dom.
Det ser ju fint ut i alla fall såret, det måste ha varit
djupt;-(
Ja i dag är det vanlig Svensk sommar här med lagom värme, men det ska visst bli över 25 igen;-(

Monica sa...

Ja det var nog en riktig bit hon skar bort, Ebbas sår tog ju också tid att läka men det satt ju taskigare till.
Usch i dag blir det bli svettigt igen;-(