lördag 16 juli 2011

Cyklade och klantiga jag!

igårkväll blev det så behagligt väder att jag dammade av flåsbågen och begav mig ut på en 8 km lång cykeltur med Nelly, höll farten 4.10 min/km!


Stannade och tog denna bilden, fast man bor relativt nära stockholm så finns det endå himmla fina marker att cykla på.
Nelly skötte sig bra och fick vara lös 90% av tiden hon befann sig endera framför mig och bestämde farten eller annars var hon brevid cykeln.
Enda gångerna hon var bakom var då hon stannade för att rasta sig och då fick naturlig intervall genom att springa ikapp mig.

Då vi nästan var hemma, fick hon syn på en hare... och stack iväg som ett torrt skin efter den och var borta i 8 minuter innan jag såg henne komma tokrusande tillbaka med tungan släpande i backen.
Henke sa att hon nog avslutade med ett snabbt varv i motionspåret med haren som motivation :-/

Stod och skar upp en bagett till middagen då ingen hände, sågade och sågade med brödkniven då jag kände en vass skärande smärta...
Så klart stod jag och sågade mig i fingret och det som hindrade "värre" skärsår var att benet tog emot. ca 1 cm skar jag rakt ner i fingertoppen och då såret glipar såg jag benet *BLÄÄÄÄÄÄÄ*

Fick byta förband x antal ggr igår, bilden visar förbandet jag satte på 22.45 och som jag blödigt igenom till 23.15!
Nytt förband på och sedan sova, vaknade kl 2.30 av att jag hade ont i fingret och gick upp och hade då blödigt igenom igen.
Ides då inte lägga ett riktigt förband utan mulade på en bunt plastade plåster som inte blodet går igenom på utan stannar inne i plåstret, säkert inte så hygieniskt men praktiskt att slippa blöda igenom och bloda i sängen!

Nu skall jag ta ett djupt andetag, plocka fram luftrenarspray, skurhinken, papperskorg m.m prylar för att ta rätt på olyckan som skedde inatt efter Bonzos dåliga mage...

*Spontankräks*

1 kommentar:

Monica sa...

Det blir ju några ängsliga minuter när dom drar, dessbättre är mina helt viltrena nu.
Personligen skulle jag nog åka in och få fingret sytt om det var så djupt.
Det var länge sedan någon kackade inne här, Kajsa som brukar vara den som är nödig har en fantastisk förmåga att hålla sej även om hon har sprutdiarré.