måndag 25 juli 2011

Lydnadsträning och kastar som en kärring!

Tränade lite lydnad med Nelly, momenten jag valt för dagen var:
* Rutan
* Kryp
* Fritt följ
Skulle kasta åt Nelly bollen efter lite frittfölj och bollen for inte alls åt det tänkta hållet, dvs höger och rätt lågt. Utan den for åt vänster och djävligt högt och rasade helt enkelt igenom ett träd och fastnade 3-4 meter från marken :-/

Matte vart é den????

Eller jag ser den!

Men jag når den inte!


tog en kon och försökte kasta ner bollen men det gick inget vidare, kom ett litet barn typ 10 årig kille och undrade om jag behövde hjälp.
Grabben lyckades på första försöket att få ner bollen, jag hade kastat konen säkert 30 ggr utan att lyckas, så grabben måste haft en enorm tur!

1 kommentar:

Ann-Margret o Vinja sa...

Ha, ha, skulle varit kul se dig och Nelly stå där och vänta på att få ner bollen ;)
Vilken tur att grabben lyckades få ner den :) Så där har jag också lyckats gjort några gånger :( Som tur har jag alltid tillslut fått ner dom :)