torsdag 7 juli 2011

Sorkjägaren!

Igår tog Nelly en sork igen snabb som en liten vessla är hon nr hon tar dom utan helt enkelt studs, dyk, rusk och svälj :-/
Såklart får hon veta att det är mycket fel att äta sork och hon tar åt sig av det men sork i Nellys fall är föda och hon är ett födogeni en riktig överlevare!
Hon skall avmaskas för dvärgbandmask och så får det bli avmaskning var 28 dag barmarksdelen av året (även om det visar sig vara låg förekomst av dvärgbandmasken i sverige)

Igår på promenaden hittade vi denna bebiskotte precis vid skolan jag undrade vad elly snusade på så försiktigt och sedan la sig ner för.


Hon flyttade sig närmre och närmre puffade och nosade och var jätteförsiktig, enda tills kotten fick nog och snudde runt och fräste då backade hon skällande undan innan hon försiktigt igen la sig och titta på den.


Igårkväll plockade Birgittas yngsta dotter Jenny med familj upp mig, vi skulle ner till pappa och möta upp min bror och jennys storasyster Lena för att lämna över pappas inflyttningspresent.
Pappa blev mycket glad och överraskad då vi alla dök upp och blev även riktigt glad åt pressenten, han förstod sig på maskinen direkt.
Pappa fick en Tassimo T20 och 3 paket kaffe, 1 paket choklad, 1 Latte och 1 cappucino.

Så i veckan som kommer skall jag ner till pappa och registrera maskinen så han får hem mera kaffe gratis!

3 kommentarer:

Jeppsson sa...

Jag är glad att jag inte har några sorkätare, med tanke på masken! :-D Logan blir jätteupprörd när en igelkott rullar ihop sej och blir en boll. Så får man inte göra, tycker han.

Monica sa...

Vilken grishund, tur för igelkotten att Nelly inser sin begränsning.
Konstigt nog håller Kajsa sej i schack, hon hittade ett fågelbo med ägg i början på veckan men har inte rört det. I dag som först var jag fram och tittade vad som intresserade henne så, 3 ägg liggandes på marken i ett fint bo(bild kommer i morgon)

Ann-Margret o Vinja sa...

Usch, inte bra med en sorkätande hund nu i dessa dvärgbandmask tider :(

Så söt hon var med igelkotten :)