fredag 15 juli 2011

Hallon!

Igår var jag nere på kollonilotten och plockade massor av hallon, buskarna lyste helt röda mot mig då jag kom ner!

Bonzo och Svinto fick hänga med ner don tyckte det var mysigt att ligga i gräset eller på verandan till stugan

Första litern hallon försvan dock mystiskt då jag gick och hämtade vatten till dom *s*

Fick ialllafall ihopp 5 litet så vägde upp ett kg och kokade sylt på det, resten blir det hallonpaj på idag :-)

Gårdagens middag var svintos favorit, dvs kyckling jisses vad han tigget då, stirrar och dregglar och ser mer och mer ledsen ut!

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Åhh vad gott med hallon :) Jag brukar värma hallon i micron och sen ha lite socker på till meze yoghurt. Blir helt gudomligt gott :)

Anonym sa...

Mmmm hallon, jag ääälskar hallon men har tyvärr inga. Går lika bra att palla ha ha. Brukar faktiskt för det trotts mina 47 år *S*
Trevlig helg / Susan