fredag 22 juli 2011

Hermans!


Stal denna bilden på facebook, det är min svägerska som tagit bilden någonstanns norrut (Sollefteå/ramsele)  och jag blir väldigt fundersam åt vad dessa äventyr & uppevelser är av för typ? *SKENANDE FANTASI* ;-)

Igår kl 19 hade vi ett bord bokat på den vegetariska resturangen Hermans inne på söder, en kompensation för en missad funkisfika i maj månad!
Trodde faktisk inte att vegetarisk mat skulle vara så gott som det faktiskt var, det enda som inte alls föll mig i smaken var blomkolen som typ smakade mentol (luktade tom tandkräm) med annars var det djäkligt gott!

Efter maten och efterätten som resulterade i ett rejält skrattanfall (Så pass att mina tårar sprutade) var nog på gränsen att Henke lyckades starta matkrig med okänd matgranne ;-)

Den enda rökaren i sällskapet var röksugen då middagen var slut så jag kunde ta denna roliga bilden =) (Okej då, den är faktiskt lite arrangerad men endå =)

Hundarna då?

Efter skogspromenaden på morgonen som landade på 3 km lurade Henke med mig på sitt kvalitetspass, jag skulle cykla med Nelly och han springa med Leffe, sedan skulle han dumpa oss i Rotebro och fortsätta springa 1 timma själv medans hundarna simmade!
* 5,8 km cykling i snittfarten 4,43 min/km (12.71 km/h)
* Simma intervaller i 1 timma
* 5,8 km cykling snittfart 4,50 min/km (12.43 km/h)
Hemvägen börjades med 3,8 km löpning/cykling i 4.15 min/km fart och sedan 2 km lättare nedjogg därav att hemvägen blev långsammare!



3 kommentarer:

Monica sa...

Fy fan vad äckligt blomkål som smakar menthol;-((((((
En del vegomat är riktigt god men så finns det riktiga undantag.
Ja var dom inte trötta efter den rundan så vet inte jag hur man kör slut på dom. Ibland är jag riktigt glad att vi har hundar med småskavanker som inte behöver så mycket motion, men tänker man efter får dom mycket mer av den varan än andra hundar.

Ann-Margret o Vinja sa...

Säger som Monica, låter skit äckligt med blomkål som smakar menthol :(
Låter spännande med vegetarisk mat, har tyvärr aldrig provat.

Redig motions tur det blev för vovvarna med både cykling och simning. Dom måste verkligen ha super kondis dina vovvar.

Ha en skön fredagskväll :)
Kram

Anonym sa...

En by jag tänkte besöka nästa gång jag har 5 veckor semester. ....ja , så att man hinner med mkt äventyr ;) ha ha
Trevlig helg :)