torsdag 21 juli 2011

Middag med pappa!

Igår efter rastande av hundar, löpträning för Henke och lite småfixande samt eftermiddagsrundan för hundarna var det dags att göra sig i ordning för att cykla ner till pappa för mig och Henke!
Vi började med en repa hemma hos pappa så Henrik fick se pappas otroligt mysiga och fina lägenhet.

Efter gudningen hemma hos pappa blev det till att bestämma vart vi skulle äta, för nere i pappas område finns det 5 st bra matställen innom 5 min promenadavstånd.
Vi valde sportbaren nere vid Medis där pappa var och åt med Brosan och Malin innan dom åkte upp till östersund.
Innan maten tog Henke en stor stark, pappa tog en Virre och jag tog en dooleys med mjölk.
Pappa och Henke tog panerad och friterad fisk, och djäklar vad fin den fisken var, riktigt fin torsk med bara lite panering på, det vattnades i munnen av att se deras käk.
Men jag lovar, det var absolut inget fel på min oxfilé med 3 olika såser ;-) det bara smälte i munnen och köttet var mycket bra tillagat och av god kvalité!
Till maten tog jag en jättegod cider som blev lite av en favorit kan jag lova.
Efter maten tog vi liten glassefterätt och även den var supersmarrig, och för att orka med att röra sig hemmåt senare tog vi en promenad efter maten.
Vi gick genom centralvägen och ner mot väsbyån och promenerade jämte den bort mot utfodringsplatsen och satte oss där ett tag och bara jäste.
Söta ankungar
Efter ett tag slappande blev det en promenad hem till pappa för att dela på en öl ochjäsa lite till innan vi cyklade hemåt igen, en riktig toppenkväll blev det ihopp med pappa!
Här idagarna skall jag och pappa ut till orparen och pyssla lite med vagnenoch jag skall ta hem de nyinköpta sängkläderna och tvätta dessa så vi har rent i sängarna till semestern.
Skall även leta rätt på en bra affär som säljer cowboyhattar för pappa skall införskaffa sig en riktig hatt att ha på skallen.

Idag skall Nelly få en cykeltur igen, hon har fått vila i 2 dagar då jag inte riktigt gillade att hennes trampdynor blivit lena som barnrumpor av att cykla.

2 kommentarer:

Monica sa...

Hihi dom ser allvarliga ut på bilden "pojkarna".
Verkar ha varit en trevlig dag och maten ser god ut.
Var gör du av matmonstret Nelly när ni är ute och roar er, sitter hon på köksbordet tro;-))))

Ja som du säger Nelly äter ju i alla fall upp dom om du inte hinner emellan, det här är ju bara att döda för nöje vilket retar mej ofantligt.

Anonym sa...

Vad mysigt att umgås med Pappa. Det gör jag med ofta :):)
/ Susan