tisdag 26 juli 2011

Kastat massor av mat :-(

Rotade runt i frysen inne i förrgår inför middagen efter wook grönsaker, och missade då att skjuta in en av backarna ordentligt så frysdörren gick alltså inte igen ordentligt vilket jag märkte igår vid middagstid då jag skulle kika om vi hade brocoli i frysen inne eller ute.
Maten var halvtinad och dessutom en enorm ispåväxt över backarna så jag knapt kunde dra ut dom :-(

(Det som var värst i allt var att det var JAG  som missat att få igen frysen så jag kunde inte skälla ut någon annan om att maten som behövde kastas och det extra böket som nu uppstod)

En proppfull stor papperskasse typ IKEA påse fylldes med mat som behövde kastas, vissa saker hade inte tinat alls och klarade sig tack och lov!
Hade väldigt mycket frysta grönsaker inne och dessa hade förvandlats till isklumpar, så nu blev frysen inne riktigt genomgången och rensad och även avfrostad då...


Vackra Nelly på skogspromenaden i går fm, vi tränade lite framåtsändande, linförighet och inkallning innan vi gick in i skogen.
Tycker bilden blev sommrig och fin <3

Jag sover oftast som en propeler, och sov inatt så att det tomma påslakanet låg på golvet och det tjocka täcket som en korv nere vid fötterna (Men vad gjorde det då jag vaknade i morse i helt i henkes famn <3)
Iallfall igårkväll cyklade jag och Nelly ner till pappa och sedan hemåt igen och hon blev tydligen rätt trött av den 5,9 km långa turen som gick på ca 29 min.
Så när jag klev upp i morse var inte hon alls sugen på att kliva upp utan hade halvt om halvt gömt sig under sängen =)
Så nu ligger hon inne i sovrummet hos Henke, så hundarna får slappa fram tills Nelly väljer att kliva upp det går ingen nöd på dom för Henke rastar och fodrar ju hundarna då han kommer hem på morgonen!

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Men attans vilken otur med frysen och all maten då :( Och som du säger, gick inte skylla på nån heller då det var du själv som glömt den ;)

Så dina vovvar kan bli trötta, trodde dom var som duracell kaniner som bara går o går o går ;)

ha en skön dag :)

Monica sa...

Surt med maten, har en som piper om det blir för varmt i den.
Ja bilden var fin o somrig, bara det att tungan ser död ut Hihi
Läskig värme det varit i dag igen, vilken skitsommar med all denna fuktighet;-(