onsdag 27 juli 2011

Fixade med husvagnen igår!

Igår åkte pappa och jag ut till husvagnen, för att fixa till tätningen vid fönstrerna, vi var ju lite väl duktiga då vi tvättade vagnen och skrubbade rejält runt fönstrerna med väldigt hårt vattentryck (Man tvättar uppenbarligen inte husvagn som bil fick vi lära oss)

Pappa är ju vän med han som vi ställer husvagnen hos och även ett par grabbar som arbetar där, så när vi kom ut dit fick pappa lite "panik" då jag ville skära upp tätmedlet han lite väl inte på mig med en kniv i näven ;-)
Sedan ville jag testa att täta, och då jag undrade hur sprutan fungerade hur man gjorde så tyckte ena arbataren på plats att det är bäst att man gör rätt på en gång så han fixade allt =)


Pappa kikade och kollade att det blev rätt gjort, medans jag stod och var social och höll mig ur vägen för att inte hamna under fötterna, han som pysslade med vagnen tog bort gammal tätning som var lite misshandlad av våran tvätt så nu är vagnen i skick som ny på ömtåliga punkter!

Efter besöket hos husvagnen stanade vi på donken på hemvägen och tog en fika, det var himmla mysigt!


Bonzos mat vid campinglivet, vi har redan skickat ut hundmat till andra delar av landet som vi skall till så vi inte överlastar vagnen eller ekipaget!
Bonzo äter verkligen finmat då vi är ute blev endå rätt billigt då vi fick fatt i detta på halva priset.

Så här såg det ut i frysen då backarna var borta, och dom fick jag ju hacka fram med hjälp av hårtorken då dom var bakom is, igår hade vi tid att frosta av frysen inne och jag ville ju inte ha den helt tom sedan så då var det att plocka in käk från frysboxen så nu har vi iallfall en välfyld frys ;-)
och en halvtom tyvärr.

1 kommentar:

Anonym sa...

Tur att ni inte spolade av antennen med ;).Vilklen trevlig Pappa du har, du brås på honom :).Roligt att ses IRL :)
Kram Susan