onsdag 9 februari 2011

Hoppas på sol!

Igår började dagen likt idag med grått och tråkigt väder, men det vände ju och blev ett strålande vackert väder vilket inte är mig emot!
Idag blir Henke ledig, sedan har han fripass på måndagen så han jobbar inte förren tisdag natt sedan, men tur är väl det för han har möte idag på jobbet så först vända på dygnet sedan tar han en J O G G I N G tur enda till jobbet för att sedan åka med en kollega hem!

Satt och gick igenom lite gammla bilder jag hitta i ett webbalbum som är så söta! Här kommer dom!


Nelly löper och Svinto matvägrar, jag försökte fjäska för Svinto så han skulle äta så jag blötlade hans torrfoder och körde maten med stavmixer och sedan rörde jag i 2 dl rå köttfärrs och i med en äggula i glassburken (mixvänlig låda)!
Han matvägrade endå så jag kastade upp den på kökskåpet och gick upp med Svinto, då jag sedan kom ner igen såg det ut såhär i köket :-/


När vi bodde nere på ardennergatan hade vi alltid badrummsdörren öppen för det var lägenhetens svalaste rum/golv vilket Svinto tog fasta på!
Jag och Henke flyttade sig Svinto för utan problem då vi skulle nyttja badrummet MEN Henkes syster kom upp med en kompis och bodde hos oss en natt, kompisen behövde gå på toan mitt i natten Svinto låg som på bilden med kropsdelar ut i hallen framför toastolen.
Människan försökte be Svinto att gå ut, men han bara stirrade surt och småmorrade på henne, det hela slutade med att hon fick sitta och kissa med dörren på vidgavel livrädd att någon skulle kliva upp och komma på henne, myyyyyysiga lilla Svinto!


Denna bilden är så mysig, tagen från terassen på stugan vi hyrde i arvika, 25 meter till sjöbad, kan det bli bättre ;-)
Där snackar vi sammarbete, spejar åt varsitt håll!


Första besöket av Mr J hemma hos oss då vi skaffat Nelly började med att hon satte sig med dessa små valptänder i skrevet på Mr J han hade mjukisbyxor och boxershorts på sig och knäade på golvet och pustade ut: Ajjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjjj hon fick allt, precis hela paketet i munnen och bet åt med valptänderna!
Till Nästa besök hade han med sig 3 st stooooora älgben som ni ser på bilden, jag hade nog personligen satsat på susp ;-)


Bonzo har en himmla stor kamplust och älskar att kampa, som unghund fick man säga till folk att ignorera honom då han kom och bjöd upp till kamp med div saker, annars blev man nästan vält av honom då han blev så intensiv och vägrade ge upp leken <3
Kolla blicken på honom!

Lite mysiga men gammla bilder är ju inte helt fel!

3 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Vilka härliga bilder :) Den med Nelly på diskbänken ser verkligen häftig ut :) (Hoppas det är hon också;))

Inte kul behöva gå på toa borta med en hund som inte vill flytta på sig.

Hoppas ni har lika bra väder som vi för här skiner solen :)
Ha en skön onsdag :)

Ann-Margret o Vinja sa...

Jätte kul att du gillar mina kort i bloggen :) Är inte så lätt alla gånger få några bra kort :( Sen när man lyckats ta en massa bra kort är det inte lätt att välja vilka man ska ha så då blir det oftast väldigt många.

Vet inte om folk gillar när det blir så mycke kort i bloggen....Men det är ju valfritt att läsa ;)

Sköt om dig.
Kram.

Monica sa...

Ja den Nelly helt fokuserad på matskålen;-) Bilden med benet är ju så läcker.
Snart blir det snöstorm, hu 2 dm snö att skotta bort kroppen som just hämtat sej efter all skottning i vinter skriker nej.
Ha en bra torsdag;-)