fredag 18 februari 2011

Karlsborg!

I onsdags kl 15.30 rullade jag och "S" ner till karlsborg för hon skulle gå ett utbildnings L-test med sin ena schäfertik.
Nelly fick hänga med och resan rullade på bra fram till Västerås, det blev ett Tvärstopp och sedan rullade det på mycket långsamt, trafiken leddes av motorvägen så vi åkte lite kringelkrok vägar tills vi kom till ett område med affärer, vi besökte där 2 st djuraffärer och shoppade lite medans vi väntade på att trafiken skulle lätta lite.
Var en långtradare som stod tvärs över vägen, så efter ett tag rullade vi vidare och gjorde ett snabbstopp på MAX i örebro för att köpa lite mat som vi åt under färden ner till Karslborg.

framme var vi först kl 21.30 pga trafikolyckan resan tog alltså HELA 6 timmar istället för lite dryga 3 timmar.

Blev tilldelat varsitt rum och sedan rastade vi hundarna innan vi bekantade oss med poliserna som turligt nog hade PUB-kväll, så det blev en hel del hundsnack!

Tillbaka i rummet, bäddade jag i ordning sängen och skulle släppa ner persiennerna och såg denna skylten i fönstret:

Gud vad jag skrattade då jag såg den, det satt även en likadan lapp i S's rum!

Klockan 00.00 släckte jag lampan och kunde såklart inte somna, låg och vände och vred på mig i sängen så gott det gick med Nelly i den smala sängen!


Tände lampan för att ta denna bilden på henne där hon låg och mös i sängen <3

Klockan 8.15 skulle vi vara på testbanan, och jag kunde verkligen inte sova på hela natten, blev lite smålummer efter kl 3 och sedan låg jag vaken och vred mig igen, klockan 6.30 ringde jag till Henke och småpratade med honom innan jag och drack 2 muggar kaffe, och konstaterade att frallorna jag köpt skulle kunna gå som mordvapen eller iallfall duga till att korossa skyltfönster med, men kaffe duger ju också bra som frukost ;-)

Hunden skötte sig himmla bra på testbanan en riktigt kul hund att se faktiskt, vissa bitar mycket väntade och vissa bitar inte lika väntade!

Nelly skickades in i en hundgård under testet, så hon stod ute och sjöng ihopp med dom andra hundgårdshundarna, så efter 3 timmar där så har hon tills idag tappat rösten! Dessutom blev hon rätt trött av att stå och ladda så länge :-)
Efter den muntliga redovisningen rullade vi hemåt, var lite småhungrig så vi stanade på max i örebro och handlade min frukost/lunch/middag kl 13 ;-) En MAX orginalburgare och en lyxshake stod mig verkligen resten av dagen på det :-O

Hemma i väsby var vi igen klockan 15, så inte ens borta 1 dygn och 9½ timmar tillbringat i bil så det känns i kroppen idag kan jag lova (Även knoppen är helt slut)

Inga kommentarer: