söndag 6 februari 2011

Sol...

Idag lyser solen från en klarblå himmel och det är bara -1 underbart väder medandra ord!

Igår fick hela flocken leta godis vid norra berget var ute i 1½ timma med dom innan jag gick över till pappa med en liten matlåda med kronhjortstek, gräddsås, potatis och lite kokta grönsaker och pappa gav matlådan MVG med stora bokstäver :-D

Pappa mår verkligen oförskämt bra i sitt knä, vilket känns rätt skönt med tanke på hans sorg <3

Sedan blev det en tur ner till centrum för våran trådlösa telefon har haft 5-6 år på nacken nu och har typ en standbytid på 10 timmar och prattid på 10 min, man använder ju mest mobilen men endå skönt att ha en väl fungerande hemmatelefon också om man skall ringa samtal via en telefonkö tex.
Nya telefonen har 210 timmar standby och 25 timmar taltid *Tumme upp*

Igårkväll fick Nelly en trix-pass inne vi började med att plocka upp tennisbollar att lägga i en bytta hon plockar tutar och kastar dom mot byttan men hon måste lära sig att läga i dom försiktigt annars flyger dom ur och hon blir lite frusterad för hon förstår inte riktigt hur jag tänkt ;-)

Sedan blev det ett pass med PUSSAR att hon på komando skall komma fram till mig och trycka sin nos mot min mun utan att slicka mig i ansiktet, tänk vad lite frolic och klicker kan ge resultat snabbt, nu jobbar vi vidare på att inte slå ut mina tänder i iver och att hålla kvar nosen 2-3 sek.

Dagens schema:
* Slappa och bege sig ut med vovvarna vid 9.45!
* kasta ut 1½ dl kattmat på 25*25 meter yta för godisletande.
* Fota dårarna.
* Gå över till pappa och slappa, mysa och umgås lite
* Över en sväng till mamma och Bosse på samma uppdrag ;-)
* Gå en längre sväng med Nelly
* Vara social med sambon och kasta ihopp en tråkmiddag iform av ugnspankaka!

Sedan blir det en lugn kväll med lite inneträning med pussar och plocka <3

Ha en trevlig och fin söndag alla!

4 kommentarer:

Monica sa...

Härligt att han mår bra efter operationen, det är visst inte helt lätt med knäoperationer.
Ja dessa vovvar och helger, har inte hört något mer uppdaterar inlägget så fort jag hör något.
Förstår att du är orolig för gamlingarna och isen, Argos har ju som tur är exellenta armbågar vilket kan vara bra med tanke på hur bakdelen är nu.
Gå försiktigt allihop;-)

Monica sa...

Ja det finns mycket kunnigt folk i schäfer och hundvärlden;-);-)
Armbågarna såg bra ut nu med, man röntgade igenom honom på Albano innan man visste vad det var. Höfterna som var UA hade däremot fått normalt åldersslitage.

Monica sa...

Tur att dom inte får för sej att röntga Jacob och mej HAHA
Det blev väl ett nådaskott på en gång;-);-)

Ann-Margret o Vinja sa...

Vad härligt att ni haft sol hos er idag :) Man blir verkligen mycke gladare då :)

Låter verkligen som om ni behövde en ny hemma telefon om man bara kunde prata i 10 min :(

Håller tummarna du får behålla tänderna när du pusstränar Nelly ;) Verkar som om du haft ett fullt schema för dagen.