måndag 7 februari 2011

Vill, vill, vill!

Så Himmla less på att klä på mig massor av kläder så fort man skall ut genom dörren, jag avskyr verkligen at frya så jag petar mer än gärna på mig termobyxorna på vanliga promenader hellre att jag blir så varm att jag får dra ner jackan i halslinningen än att gå och småfrya.


Vill verkligen ha vår och barmark, tänk vad skönt att bara trampa i ett par gympador och ta på sig en tjockare tröja då man rastar hunden... eller till sommaren bara slänga på sig sandaler och inget mera än det man gå i inne... saknar och längtar!

Bilden är tagen i början av maj förra året, tänk att man kan längta så mycket efter maskrosor.
Maskrosor innebär ju barmark och spårvänligt underlag, men våren är på G det sa fåglarna igår då jag var ute och promenderade och solen värmde så gott i ansiktet.




Bilden ovan är från Hammarö brukshundsklubb där Henrik och Leffe fick vara med och gästspela i skyddet 3 ggr på en vecka och vi lärde känna ett underbart hundträningsgäng som vi senare hälsade på under hösten för skydd, sök och socialt umgänge :-)


Precis där vi hyrde stugan fanns det enorma fält som fungerade mycket bra som spårmarker och busplatser här är Nelly uppe på en höbal och kollar in läget, mitt 4-benta hjärta <3



Denna bilden är från 2009 tidig höst det är den försenade bröllopsfesten mellan Robban och Malin, dom gifte sig ju i hemlighet i kappellet på arlanda innan dom drog till grekland och då dom kom hem så gick dom rundan med vigselbevis och filmen från akten innan dom anordnade en riktigt härlig bröllopsfest.

Sedan bilden togs har jag gått ner närmare 20 kg men även om jag är rultig på den bilden tycker jag att den är så himmla fin!
Har ju inte så många bilder på mig och Henrik tillsammans, men det skall vi ändra på.

Så idag bjöd jag på lite bilder om längtan till andra årstider än vinter, ha en trevlig måndag!

2 kommentarer:

Monica sa...

Ja vem vill inte ha vår, och helst en riktigt lång sådan. Gärna sommar men 30 grader och däröver är inget för mej längre.
Vad söta ni var ser ju riktigt nyförälskade ut;-)
Ha det i halkan.

Monica sa...

Han har varit på ultraljud hos Zeus hjärtdoktor i dag, inget fel hittade man på hjärtat. Lever, lungor,mage,prostata mm såg också bra ut, några blodprover kvar sedan är hela vovven genomgången. Konstigt något fel är det ju eftersom han kräkts i dag igen, men dom blodprover som tagits ser bra ut får se vad det sista leverprovet säger.