tisdag 1 februari 2011

Man blir ju lite farträdd!

I början på norrvikensjön då hundarna drar på i full gallopp de första kilometrarna innan dom sansarsig och kör i trav, faktiskt riktigt kul att åka bakom dom 2 virrpannorna <3
Dom fick köra en mil så sedan var dom nöjda och hungriga så det blev lite extramat på kvällen till dom.

Hemma igen gick jag över till pappa med lite mat som han skall ha till middag idag, och imorgon klockan 07.00 skall han in på löwet och byta knäled i sitt högerknä han skall få en helprotes vilket känns bra.
Vi får inte hälsa på honom förren på torsdag och är han pigg och allt gått bra får han komma hem redan på fredag, och farsan é ju en envis norrläning så han kommer nog hem redan då istället för lördagen ;-)

2 kommentarer:

Ann-Margret o Vinja sa...

Att du törs åka slidor efter hundarna när det går så fort. Skulle jag aldrig tordas :( Skulle föresten säkert inte klara att stå upp så länge heller ;)

Bra kondis dom måste ha dina vovvar om dom orkar springa en hel mil och dra någon efter sig.

Ha en bra dag :)

Ann-Margret o Vinja sa...

Sv. Vinja har inte träffat så mycke hästar men dom hon träffat är hon väldigt försiktig med och håller gärna avstånd. Om den är snäll så kan hon ev gå fram och nosa lite på den men jaga har jag aldrig märkt hon vill :) Som tur är ;)
Värre med harar och rådjur om dom springer lite för nära, då springer hon gärna efter :( Men som tur inte om dom har lite mera avstånd. Fast ser jag vilt så chansar jag inte utan kopplar henne för säkerhets skull.